• Anonym (GrönGul)

Tramadol

Igår åt jag 200mg Tramadol då jag hade lite värk. 200mg är också hyfsat mycket, eller tillräckligt mycket att känna ett rus. En period inne i ruset börjar jag märka att det klias/kittlas lite överallt på kroppen. Dagen efter, alltså idag, så kittlar/kliar/kryper det fortfarande på kroppen även om det var många timmar sedan jag åt det. Någon som har en aning om detta är normalt, någon som haft liknande symtom?

Tack tack

• Svar på tråden Tramadol
  • Långbenopluto

Varför tog du så stor dos av ett så starkt medel när du bara har lite värk... det är nåt man tar vid svårare smärtor....

• Anonym (GrönGul)

Ville väl känna av ruset och "koppla av" lite mer 

• Anonym (hm)

Kontakta sjukvårdsupplysningen de bör kunna svara alla dina frågor kring läkemedels inverkan.

• Anonym (...)

Du ska ju absolut inte ta tramadol bara för att känna av ruset!
    Klådan är rätt normalt att få, framförallt när man tar mer än vad kroppen är van vid!

• Anonym (GrönGul)

Nej jag vet. Men nu var det förr igår jag käka det och har fortfarande kittlingar/krypningar/klåda överallt i kroppen. Har käkat den mängden förr utan biverkningar eller andra symtom. Dom jag käka senast var dock annorlunda, det var brittiska tramadol.

Dessa biverkningar sker väl mest under ruset, kanske 1 dag efter, men 2..?

• Anonym (J)

Tramsdol är väldigt likt opiater och alla opiater kan orsaka klåda.

Vill dock varna dig, det du håller på med är missbruk av medicin. Och om du fastnar i Tramadolträsket så är det väldigt jobbigt att ta sig ur det, ännu svårare än vanliga opiater. Du kommer önska att du aldrig fötts om du går igenom en Tramadolavtändning. Den har antidepressiva egenskaper och ju bättre du mår med det destå sämre kommer du må utan.

• Mooomin

Precis som nån redan skrev, opiater kliar! Tramadol är i princip syntetiskt morfin. Det kryper bokstavligen innanför skinnet när man äter dom!

• Mooomin
    Anonym (J) skrev 2015-11-25 17:25:42 följande:

Tramsdol är väldigt likt opiater och alla opiater kan orsaka klåda.

Vill dock varna dig, det du håller på med är missbruk av medicin. Och om du fastnar i Tramadolträsket så är det väldigt jobbigt att ta sig ur det, ännu svårare än vanliga opiater. Du kommer önska att du aldrig fötts om du går igenom en Tramadolavtändning. Den har antidepressiva egenskaper och ju bättre du mår med det destå sämre kommer du må utan.

Håller med, den avgiftningen är inte att leka med!
  • Anonym (...)
    Anonym (GrönGul) skrev 2015-11-24 23:30:26 följande:

Nej jag vet. Men nu var det förr igår jag käka det och har fortfarande kittlingar/krypningar/klåda överallt i kroppen. Har käkat den mängden förr utan biverkningar eller andra symtom. Dom jag käka senast var dock annorlunda, det var brittiska tramadol.

Dessa biverkningar sker väl mest under ruset, kanske 1 dag efter, men 2..?

Det är jätte vanligt med klåda upp till ett par dagar efter.

Tänkt dig för noga innan börjar äta tramadol.
    Jag har ätit stora mängder pga av smärta. Och jag säger bara fy fan vilket helvete att sluta med dom. Sjuk abstinens under väldigt lång tid!!
  • Anonym (GrönGul)

Tack för era trevliga respons!

Men faktum är att jag är inte beroende. Jag har aldrig ätit Tramadol två dagar i rad. Det sker alltid med stora mellanrum. Sist var ju för 3 dagar sen, innan det var det nånstans i augusti, och innan dess minns jag inte.

Så jag åt alltså 200mg Tramadol för cirka 3 dagar sen, det triggade igång någon form av klåda/krypande känsla som håller sig tills idag. Känns som att Tramadolet kickade igång det hela men något annat håller fast det. Ångest..?
    För det kan väl ändå inte hålla i så här länge. Det är skitjobbigt. Kryper i kroppen varje gång jag är under täcket, kliar och kittlas överallt på kroppen, från top till tå bokstavligen. As jobbigt

Svar på tråden Tramadol