• LHUF

hur resonera? förkylning och mage

Hur hade ni resonerat vid följande? Min som fick feber i fredagskväll, rejält snorig och hostig också. Feber hela helgen fram till igår kväll. I söndags bajsade han en blöja som var lite grisig men inte jättelös, har bajsat 1 gång om dagen sedan dess och lite grisigt.äter som vanligt och är pigg

Är det mest troligt all alvedon/Ipren och förkylning som satt sig i magen? Vet att mina stora barn ofta blev lite såhär vid förkylning.

Vi är hemma en dag till för bli ordentligt pigg efter febern men bara funderar över hur man skall resonera..

Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden hur resonera? förkylning och mage
  • Miss Happiee

Min lilla blir ofta halvtaskig i magen när hon är förkyld och det kan hålla på veckor efter att snuva etc gått över, dock endast bajsat 1 gång om dagen. Frågade bvc en gång om man skulle stanna hemma men de sa att magen kunde vara sån efter ett virus och så länge barnet inte hade diarré dvs lös mage flera gånger per dag, feber etc så kunde de gå till dagis. De rekommenderade att vi gav henne lite mer fett i maten samt undvika fullkorn och om barnet dricker välling ge majs välling.

Svar på tråden hur resonera? förkylning och mage