• j&m

Mvc i Göteborg

Har nyss plussat med första. Är relativt nyinflyttad i Göteborg och har inte så bra koll på omgivningen. Är det någon som har tips på bra mvc i området? Eller kanske råd om ställen man ska undvika?

• Svar på tråden Mvc i Göteborg
  • Penguinlover

Jag går på barnmorskegruppen. Det är en privat mottagning med vårdavtal, så allt som ingår i den normala mödravården är kostnadsfritt för dig som patient. Jag har ingen erfarenhet av något annat så jag kan inte jämföra men vad som är bra med dem är att de erbjuder ultraljud vid inskrivning för 250 kronor. Sedan har varje barnmorska telefontid 30 min per dag så man kan enkelt nå sin barnmorska om man har frågor.Jag arbetar på annan ort och önskade därför morgontider för alla mina besök och det var inga problem. Jag vet inte om det är likadant på andra ställen, men min barnmorska har sagt att de har bättre tillgänglighet än de mvc som ägs av landstinget.

• Cyanea

Först och främst tycker jag att du ska kika på vilka som finns nära där du bor eller någonstans du lätt kan ta dig eftersom det kan bli en del besök :) 

Jag går på Gamlestadens MVC. Är inte 100% nöjd med den BM jag har, dock har jag vid det här laget av olika anledningar träffat alla BM utom en och tycker att de är fantastiska generellt där. Det är lätt att få tag på en BM per telefon (dock inte just din tilldelade BM) och få bra rådgivning, man kan ringa mellan 8-16.30 varje dag. De tar en på stort allvar och har hittills tagit in mig några gånger extra för säkerhets skull, bl.a. för urinodling, extra UL på grund av oro, läkartid för mina många sammandragningar m.m. 

Jag pratade med andra gravida igår på min profylaxkurs, och det verkar vara som att det kan vara svårt att få platser i föräldragrupp på andra MVC. På vårt MVC var det aldrig ett problem. De har dessutom lite andra kurser man rekommenderas att gå, t.ex. pappa"kurs" för blivande pappor och rådgivning om parrelationen. 

Har även varit hos barnmorskegruppen för UL och tyckte att de var riktigt bra. 

• sk0skav

Vill tipsa om en grupp där du kan träffa andra gravida :) Mammor och gravida i Göteborg
    Heter den. Är såå fin stämning där, och vi träffas ibland för fika eller bara prata. :)

• j&m

Tack för alla svar :) Jag var lite inne på barnmorskegruppen, hyfsat nära ändå. Ska kika mer på dem!

Sk0skav, den där gruppen vart hittar man den? Jag har sökt lite men hittar ingen.

• sk0skav
    j&m skrev 2015-11-26 15:03:18 följande:

Tack för alla svar :) Jag var lite inne på barnmorskegruppen, hyfsat nära ändå. Ska kika mer på dem!

Sk0skav, den där gruppen vart hittar man den? Jag har sökt lite men hittar ingen.

Den ska synas :o. Om du vill kan jag bjuda in dig. Men då får du skriva ditt namn/skicka det i meddelande :)
  • Jennsan84

Åh den skulle jag också vilja gå med i. Har sökt men hittar den inte!

sk0skav skrev 2015-11-26 13:54:58 följande:

Vill tipsa om en grupp där du kan träffa andra gravida :) Mammor och gravida i Göteborg

Heter den. Är såå fin stämning där, och vi träffas ibland för fika eller bara prata. :)

• sk0skav
    Jennsan84 skrev 2015-11-27 13:50:44 följande:

Åh den skulle jag också vilja gå med i. Har sökt men hittar den inte!

Skriv meddelande till mig med ditt namn så skickar jag vänförfrågan och lägger till dig i gruppen :)
    Jag ver inte hur man skickar meddelande via appen här på fl.
  • Jennsan84

Har skrivit till dig nu :)

sk0skav skrev 2015-11-27 19:13:14 följande:

Skriv meddelande till mig med ditt namn så skickar jag vänförfrågan och lägger till dig i gruppen :)

Jag ver inte hur man skickar meddelande via appen här på fl.

Svar på tråden Mvc i Göteborg