• Jwish

Rädd för att jag har tappat känslorna

Jag är rädd för att jag börjar tappa känslorna för min sambo. Jag tycker bara det är jobbigt när han är på mig och vill pussas hela tiden. Jag vill kunna ha en stund för mig själv i lugn och ro men nej det går inte. Jag uppmuntrar så mycket jag kan on att han ska träffa vänner och så bara så att jag kan få några timmar själv.

Oftast brukar mina känslor tända till lite efter sex men det har vi så sällan och inte alltid jag kommer. Sist vi hade det var det ingen skillnad.

Har var iväg några dagar för ett tag sen och jag saknade honom lite men så pratade vi i telefon om kvällarna å jag blev mest bara trött av det. Jag tänkte en dag när han var borta att jag hade det så skönt.

Jag är ganska självständig av mig men det är inte han utan vill göra det mesta ihop. Säger jag nånting om det så blir han bara ledsen och mer klängig.

Men jag vet att jag älskar honom och vill dela mitt liv och skaffa barn med honom. Men jag är bara så trött nu...

Jag har aldrig haft ett långt förhållande innan så vet inte riktigt hur känslorna kan gå upp och ner. Jag blir ledsen av tanken om mina känslor är borta och jag måste göra slut. Känner mig så förvirrad...

• Svar på tråden Rädd för att jag har tappat känslorna
  • Anonym (passion)

Är det inte bara passionen som är slut då? Den försvinner ju nästan alltid efter nåt år, ibland snabbare, ibland tar det längre tid. Det är då kärleken kommer in. Den försvinner inte helt, den finns där alltid, men det är då vardagen tar vid.
    Sen är det ju så att man inte alltid är synkade i känslorna.
    Men det känns lite som om han kväver dig eftersom han är lite needy. Det är nog DET du behöver prata med honom om. Att du behöver lite space.
    Tanken på att flytta isär - hur ser du på det? Att aldrig mer kramas, sova ihop, käka frukost ihop osv? Om du känner att det bara skulle vara helt underbart att vara singel, så är det nog dags att göra något åt det. Men ge det en chans först. Kanske är det så att det bara är passionen som försvunnit - vilket är fullt normalt.

• mama

Det du känner har jag också känt, jag och min sambo har varit ihop i 3 år nu och jag hade också en period där jag bara ville va för mig själv och blev typ trött på honom bara han andades i närheten av mig.

Men det gick över, kanske gör det för dig med :) du kanske kan hitta en hobby där du kan va för dig själv ett par gånger i veckan?

• Anonym (Jag med)

Jag känner igen mig i det du beskriver. Efter tre år tillsammans (nu i dagarna faktiskt) så känner jag också att det är lite jobbigt och jag börjar fundera på vad jag känner, men samtidigt så vet jag innerst inne att det inte finns någon annan jag hellre vill vara med.

Jag tror också att det är en period som kommer gå över. Allting går ju upp och ner, så varför inte känslorna också liksom?

Svar på tråden Rädd för att jag har tappat känslorna