• Crazy catlady

Finns det flera som nyligen tagit ut spiral och hoppas på ett + snart? :)

Tog ut min hormonspiral den 6 nov... 
    Fick ägglossning några dagar efter men tyvärr blev inget den gången..
    Inne på andra försöket nu ..

Finns det fler i samma sits som kanske vill snacka lite under resans gång =)

• Svar på tråden Finns det flera som nyligen tagit ut spiral och hoppas på ett + snart? :)
  • Blixtlås

Hej!
    Tog ut min hormonspiral den 7 oktober och har fortfarande inte fått varken mens eller plus ????. Men tja, det kommer när det kommer :)

• Crazy catlady
    Blixtlås skrev 2015-11-26 18:37:20 följande:

Hej!
    Tog ut min hormonspiral den 7 oktober och har fortfarande inte fått varken mens eller plus ????. Men tja, det kommer när det kommer :)

Oj, ja min mens har vart helknas... eller jag vet inte ens om jag kan kalla det mens.. Fick i måndags lite bruna flytningar .. sedan va det borta igen.. 
    men jag tar det som en "mens" så har 21 dec som nytt bim datum.. 

blödde du under spiralperioden? och har du haft ägglossning efter uttaget?
  • solidafrida

Hej

Min spiral åker ut om 16 dagar, för att vara nästan fånigt exakt. Sedan hoppas jag bli gravid i januari, gärna i slutet av januari! Jag vill ha en höst bebis! Har ni några särskilda förhoppningar på månad eller säsong, eller hoppas ni mest att det bli napp så fort som det bara går?

Hur är det när man haft hormonspiral, försvinner hormonerna direkt ur kroppen? Hormonspiral kanske är sån som bara utsöndrar hormon lokalt så att säga..? Jag har haft kopparspiral i fem år och några månader. Det var härligt att ringa bara för att få tiden att få den utplockad!

September
  • albedo

Hej, tog ut min hormonspiral 3/11. Började blöda två dagar senare i ca tre dagar men var nog en hormonell blödning och inte mens. Har inte haft mens under de sex år jag haft spiral. Således har jag ingen koll på min cykel, vilket nu är väldigt frustrerande... Var dock på vul 23/11 och då såg det ut som att jag skulle ha ägglossning inom några dagar. Idag kom både äggviteflytning och stark magsmärt vilken ebbade ut i molvärk i höger sida, den äggstock som läkaren sett skulle ägglossa alltså. Så bör ha varit ägglossning, nästa mens beräknas till 11e december men har egentligen ingen koll på hur lång cykel jag har, eller om den ens är regelbunden... Chansar på 28 dagar och testar då om jag inte fått mens till dess. =)

• Blixtlås

Jag blödde under tiden Jag hade spiralen och ett par dagar efter uttaget hade jag bruna flytningar som jag kanske tror skulle föreställa en mens? Men inget sedan dess :-/

Vi har ett decemberbarn idag men vi struntar i när syskonet kommer, bara det kommer

Har ni fler barn eller blir detta det första?

• Blixtlås
    solidafrida skrev 2015-11-26 22:45:05 följande:

Hej

Min spiral åker ut om 16 dagar, för att vara nästan fånigt exakt. Sedan hoppas jag bli gravid i januari, gärna i slutet av januari! Jag vill ha en höst bebis! Har ni några särskilda förhoppningar på månad eller säsong, eller hoppas ni mest att det bli napp så fort som det bara går?

Hur är det när man haft hormonspiral, försvinner hormonerna direkt ur kroppen? Hormonspiral kanske är sån som bara utsöndrar hormon lokalt så att säga..? Jag har haft kopparspiral i fem år och några månader. Det var härligt att ringa bara för att få tiden att få den utplockad!

September
    Det sägs ju att mirena (som jag haft) ska verka endast lokalt, men jag blev en riktigt argbigga tillslut av den! Men ja, hormonerna ska ju gå ur kroppen direkt :)
  • Blixtlås
    Crazy catlady skrev 2015-11-26 18:52:17 följande:
    Oj, ja min mens har vart helknas... eller jag vet inte ens om jag kan kalla det mens.. Fick i måndags lite bruna flytningar .. sedan va det borta igen.. 
    men jag tar det som en "mens" så har 21 dec som nytt bim datum.. 

blödde du under spiralperioden? och har du haft ägglossning efter uttaget?
    Ja, jag haft äl sedan uttaget. Tror tom två fast det inte är logiskt utan att fått ngn blödning mellan ????
  • Blixtlås

Tja, idag fick jag förklaringen till varför jag inte fått ngn mens. Vi ska bli fyra och min lilla tjej ska bli storasyster <3

• Crazy catlady
    Blixtlås skrev 2015-11-27 08:05:52 följande:

Tja, idag fick jag förklaringen till varför jag inte fått ngn mens. Vi ska bli fyra och min lilla tjej ska bli storasyster <3

Åh grattis så mycket !!!

Jag hoppas på att mina gravtest ska komma idag så ska jag testa jag oxå..

Haft så sjukt ont i ryggen senaste dagarna.. testade negativt i onsdags..

O jag hade äl några dagar efter jag tog ut spiralen. .

För mig spelar det heller ingen roll när det blir av, men jag hoppas jag blir gravid relativt snart :)
  • Angel in sight

Åh en perfekt tråd för mig! Jag tog ut min hormonspiral den 20 november. Vi tänkte försöka få en höstbebis ????.

Jag har haft spiralen i 3,5 år och det har varje månad känts som ägglossning och runt menstid har det kommit lite mörkare flytningar så jag hoppas kroppen kommer i fas fort.

Jag tror jag hade ägglossning ungefär när jag tog ut den. Hade sedan ordentliga blödningar 23-24 november som jag tror var en reaktion på att spiralen var borta. de senaste dagarna har jag inte känt något. Jag har alltid förut känt mina ägglossningar och haft regelbunden mens så jag tänkte prova den varianten nu. Om inte det fungerar kanske jag köper sådana där ägglossningstest.

Vi har två barn sedan förut som blev till på första försöket så jag försöker att inte hänga upp mig på det om det denna gång inte fungerar.

Grattis till dig som blivit gravid ???? mysigt!

Svar på tråden Finns det flera som nyligen tagit ut spiral och hoppas på ett + snart? :)