• Ellen1

    Hatar min mammas sambo

    Min mamma är snygg, internationell, hög utbildning, human, cool, glad, vänlig, rolig. För 8 år sen blev ihop med en outbildad ful IQ-befriad Hillbilly. Hon var så klart för snäll för att dumpa honom för hans klasstillhörighet och utseende då det är under hennes nivå och går emot hennes principer om alla människors lika värde. Önskar dock att hon hade det.. 

    Han är självgod, tar varje chans att höja sig själv och sina fantastiska prestationer. (Vilka såklart är helt alldagliga) Lika självgod som han är, lika mycket klagar han på min mor för minsta lilla. Han hittar fel i allt hon gör. Han super varje helg och blir totalt odräglig när han gör det. Ändå fortsätter han denna destruktiva ovana. 

    Han ser till att ge min mor dåligt samvete för allting. Han är en mästare på att säga till om nån ting när det inte längre går att ändra på det. Detta gör han jämt. Säg att man köper tapeter så säger han inte ett knyst i butiken och nickar bara sen när man är hemma så bara: Ja jag fick ju inte vara med och bestämma. Offerrollen jämt...ofta kommer även skitstövelmetoden i kombination med offerrollen. Ex: Han: Nä sådär kan man inte hänga upp en lampa, du kan ju ingenting! Min mor: Kan du sluta klaga eller? Han: Jaha, jaja så nu klagar jag bara också!

    Han är även såhär mot mig och min syster när vi besöker. Totalt otrevlig. talar om för oss hur värdelösa vi är. Behandlar oss som parasiter och talar om för oss att han minsann och minsann när han var i vår ålder. 

    Förr så trodde jag att det var hans dåliga självkänsla som gjorde att han var tvungen att hävda sig mot oss välutbildade, allmänbildade människor. Nu börjar jag bli helt övertygad om att han verkligen tror på det han säger och tycker att han spelar i en helt annan liga än min mor.

    Jag märker hur min mor bara vill att det ska vara lugnt och fridfullt men icke att han ger henne det. Tycker det är så tragiskt...Min mamma är värd så mycket bättre. 

    De har dock hus ihop och jag vet att min mamma är som mig och gillar att vara i en parrelation. Men han drar verkligen ner hennes självförtroende med sin ständiga kritik. Vi får alltid tippa på tå runt honom han är så hemsk. 

  • Svar på tråden Hatar min mammas sambo
  • lindalicious

    Jag tycker DU verkar skapligt dryg som måste ta upp klasstillhörighet och utbildning för att påskina hur mycket ni står ovanför andra människor. Tröttsamt! Din mor har rätt, alla människor HAR SAMMA

    VÄRDE oavsett hur (icke) utbildad man är. Att vara utbildad är inte något som ger dig rätt att se ner på andra.

    Använd inte utbildning och klassnivå som ursäkt för att ni inte kommer överrens med mannen. Sluta tro att alla outbildade människor som inte har det så fett ställt är idioter och mindre vetade. Det är inte vidare classy att ha den människosynen som du har, just sayin.. Och du som ligger i den övre klassen ska väl åtminstone kunna bete dig classy då, enligt dina åsikter?

    Med det sagt, JAA mannen du beskriver verkar vara en riktig skithög med offermentalitet. Sådant är tröttsamt och extremt irriterande. Offermentalitet är väldigt avtändande. Dock finns dessa stjärnor av män (o kvinnor) i alla samhällen och klasser. Från parkbänken upp till överläkaren, idioter och guldhjärtan finns överallt you know..

    Tror inte du kan göra så mycket då din mamma är vuxen. Har du frågat vad HON känner för denna man istället för vad ni känner inför honom?. Behöver hon stöd för att lämna honom får väl ni finnas där. Annars bör ni välutbildade människor som spelar i en annan liga förstå att man respekterar andras val av partner.

    Ja det sista var ironiskt genom din egen text.

    Tycker HON om sin hillbilly till man så är det naturligtvis bara för er att respektera och sluta se ned på människan pga utbildning. Håller dock med att han verkar heldryg. Iaf så som han beskrivs här! Ytterst oinspirerande man.


    Don't get mad, get even.
  • Ellen1

    Du fattar ju inte det har ju backfired on her. Nej hon ville jnte bli tillsammans med honom men eftersom hon är så satans godhjärtad och bestämt sig för att inte bry sig om utseende och utbildning trots att hon själv har det så blev hon ihop med en fashistisk ful idiot som behandlar HENNE illa istället...klart fan att jag inte ser ner på klass jag är fan så vänter man kan bli men hans oallmänbildning när komiska nivåer hela tiden. Det är lite ironiskt att hennes värdighet och brist på fördomar har satt henne i den här fällan. Visst det finns svin i alla samhällsklasser men hon skulle fan ha hittat nån som är lite mer som sig själv och inte vart så godhjärtad. Ibland måste man ha fördomar är någon trög så är den det det går inte att ändra på..

  • Ellen1

    Det är ju för fan han som ser ner på oss och behandlar oss illa fattar du inte det?? Framgår inte det klart och tydligt i texten??..du löper för fan faschismens och dummhetens ärenden i din jävla kommentar..

  • Ess

    Ni verkar rätt lika varann, det är nog därför ni inte kommer överens. 

Svar på tråden Hatar min mammas sambo