• Anonym (Loftsäng)

IKEA Tromsö loftsäng för vuxen, 162 cm lång och 90 kg lätt

Fungerar Ikeas Tromsö loftsäng även för vuxna? Jag sitter här med mina 162 cm över havet och 90 kg och ett påtok för litet sovrum. Är det en stabil säng helt enkelt?

• Svar på tråden IKEA Tromsö loftsäng för vuxen, 162 cm lång och 90 kg lätt
  • Anonym (Z)

Nää du behöver något mer stadigt. De flesta loftsängar går upp till 100kg så tänk på det också i fall du går upp mer i vikt (tex graviditet eller annat)

• Kerubmamman

Alla Ikeas sängstommar är testade för 140 kg

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (Z)
    Kerubmamman skrev 2015-11-28 21:12:17 följande:

Alla Ikeas sängstommar är testade för 140 kg

Då bör man vara riktigt nog med att kolla så det verkligen gäller loftsängen. Arbetar själv med bla loftsängar och låter ganska otroligt att just Ikeas skrangligare modell av loftsäng för ungdomar ska klara 140 kg.
  • Kerubmamman
    Anonym (Z) skrev 2015-11-29 13:21:48 följande:
    Då bör man vara riktigt nog med att kolla så det verkligen gäller loftsängen. Arbetar själv med bla loftsängar och låter ganska otroligt att just Ikeas skrangligare modell av loftsäng för ungdomar ska klara 140 kg.
    Det är iaf Ikeas svar på frågan om Tromsö.

140 breda sängar är det inte ovanligt att två personer ska sova i heller. Det vore pinsamt om loftsängen kollapsade i samband med första övernattningen. Så jag hoppas verkligen att de har mer än 100 kilosgräns. 

TS, Tromsö kräver en takhöjd på minst 270 cm, så du är medveten om det.   
  • Anonym (Loftsäng)

Tack för era svar! Får helt enkelt kolla vad Ikea säger. Kerubmamman, vart hittar du infon? Eller har du ringt in och frågat?

• Kerubmamman
    Anonym (Loftsäng) skrev 2015-11-29 16:14:29 följande:
    Tack för era svar! Får helt enkelt kolla vad Ikea säger. Kerubmamman, vart hittar du infon? Eller har du ringt in och frågat?
    Jag googlade, det var en tjej som frågat om Tromsö på ikeas facebooksida.  
Svar på tråden IKEA Tromsö loftsäng för vuxen, 162 cm lång och 90 kg lätt