• jollly

Nyttig snabbmat?

Okej, lite vilseledande rubrik då ingen kan kallas nyttig, men ändå. Rent kalorimässigt, vilken utav dessa "snabbmats" alternativen ligger bäst till om man ska festa till det lite? 

Pizza (vesuvio, normalstor)

Sibylla skrovmål (90g burgare, strips)

McDonald's (QP + strips)

Burger King (cheeseburger + strips)

Kebabtallrik (vitlökssås, strips)

eller ni kanske har något annat alternativ?

x
  • Svar på tråden Nyttig snabbmat?
  • Jag är bara jag

Hamburgare utan strips är inte så onyttigt egentligen. Pizzan är värst följ av kebaben. Allt där man lägger till sås är värre än utan sås. Men det finns ju ganska nyttiga alternativ på snabbmatsrestauranger också. Sallader,hamburgare utan bröd m.m. Eller också äter man det så sällan att det kvittar om man vräker i sig! Glad

• Aupendi

En riktigt god sallad på Subway! Man får exakt samma sak, bara utan brödet. Mums!
    Annars hade jag ändå valt Subway. Känns fräschare. Inte så flottigt och mer färska grönsaker, samt gudomlig dressing. Men brödet är ju boven då.

• Flygis

Äter bara sushi eller sallad från matbutikernas salladsbarer.
    Lagar aldrig mat hemma. Har byggt om köket till ett kontor och har endast ett kokskåp där.

• Annelie 76

Kebabsallad. Alltså skippa stripsen, det är de som är onyttiga. Kött och grönsaker är inte onyttigt. Naturligtvis går sockrad läsk bort om man vill vara nyttig.
    Bara hamburgare är näst bäst.
    Pizza är sämst.

• Anonym (gg)

Hade tagit kebabsallad. Antingen med lite eller ingen sås.

• Anonym (Allt eller inget)

Det spelar ingen större roll vad du väljer av följande alternativ. Om du syftar till att äta en hel pizza eller ett helt hamburgermeal med tillbehör så ligger antal kcal på ung samma. En hel pizza ligger i snitt på ca 1000 kcal vilket är ung samma som för ett helt hamburgermeal. Kan tänka mig att det är mycket mer i en standard kebabtallrik efetrsom andel kött och pommes samt tillhörande sås i regel är mer. Om det är en engångsföreteelse så kan du nog med gott samvete istället välja det som du är mest sugen på av dessa aletrnativ.

• flygrl
    Jag är bara jag skrev 2015-11-29 12:53:33 följande:

Hamburgare utan strips är inte så onyttigt egentligen. Pizzan är värst följ av kebaben. Allt där man lägger till sås är värre än utan sås. Men det finns ju ganska nyttiga alternativ på snabbmatsrestauranger också. Sallader,hamburgare utan bröd m.m. Eller också äter man det så sällan att det kvittar om man vräker i sig!

Så tänker jag med. Vill man få ett nyttigare burger meal kan man oftast enkelt byta bort stripsen mot typ sallad eller mini morötter.

Men käkar man snabbmat bara nån gång emellanåt spelar de ju ingen större roll utan man kan ta det man känner för. All in så att säga ;)

Själv har jag turen att vikten e ok ändå oavsett va jag vräker i mig men försöker ändå tänka lite vad jag stoppar i mig. Man kan va smal och ändå ha taskiga värden!

Blev fan sugen på en Big Mac eller nåt av och fundera över de här.
  • jollly

Det blev ett sibylla skrovmål till slut! Fast attans så sugen jag var på subway istället, haha :)

• Author7

Sallader är ju nyttigt om man skippar sås och bröd. Ica och andra matvarobutiker brukar ha plocksallad där man kan ta lite vad man vill. 
     Jag brukar ta en subway macka ibland också eller en veg-bugare där det finns. Glad

Svar på tråden Nyttig snabbmat?