Uvi och antibiotika hjälper inte :(
Jag är gravid i v. 24+4 , fick cerklage för 3 veckor sen och nån vecka efter hade jag väldigt ont längst ner i magen o mkt sammandragningar. Trodde det kunde vara nån infektion pga cerklaget men det visade sig att det var en urinvägsinfektion så jag fick Furadantin utskrivet.
När jag hade ätit klart kuren så hade jag fortfarande riktigt ont och åkte in o kollade, då var tydligen bakterierna kvar även om det var bakterier som Furadantin ska hjälpa mot (enterokocker). Så jag fick Amimox utskrivet och började äta det i onsdags. Tyckte först det kändes lite bättre men nu har jag ont igen längst ner i magen o behöver kissa ofta :(
Så kanske inte den här kuren hjälper heller :(
Ska lämna nytt prov hos BM på onsdag när jag har ätit klart kuren men jag är så rädd för att infektionen inte ska vara borta eftersom jag har ont fortfarande :( Vad gör man då? Nån som har haft samma problem? Så jobbigt att ha ont och jag blir orolig för bebisen :(
Hade Uvi en gång i v. 16-17 också men då var det andra bakterier tror jag o det gick bort efter jag åt Selexid.