• mammajennie13

Flaska välling +2år

Vårt barn matvägrar

O i samråd med bvc så erbjuder vi alltid mat o sen välling till kvällen

Hon är precis två o hatar inte mat men intresset finns helt enkelt inte

Vill inte ha påhopp eller nått

Vi har testat allt o gör så gott vi kan

Men vi har avents flaskor

Älskar dom verkligen men nu är det dags att byta ut.. o tänkte kanske testa nån helt annan då jag känner att hålen i dinappen är små...

Vad har ni för flaska o dinapp när ni ger era 2+ välling ?

• Svar på tråden Flaska välling +2år
  • Amanda84

Nu är vår son bara 1,5 år gammal men vi kör på Esskas stora nappflaskor eller så får sonen välling i vanlig mugg, det är lite olika vad han väljer. Nu börjar muggen bli alltmer intressant så troligtvis kommer han att gå över helt till den så småningom. Min syster som är 37 äter välling ur tallrik. Vilken nappflaska man har spelar väl kanske inte så stor roll, så det viktigaste är ju i så fall att man väljer en dinapp med större hål, om ni inte ser det som enklare att faktiskt äta välling på annat vis än att köpa massa fler nappflaskor som kanske inte används så länge till.

• Harvester

Min son är lite drygt två och vill inte heller äta mat, ffa inte med bitar. Han äter dock ostmacka, pulvergröt och Hipps Pasta Rigatone..

Han älskar välling och äter ur Nuks största flaska med största hålet. Funkar utmärkt.

Ska till BVC imorrn, får se vad de säger... Dagispersonalen tipsade om logoped, har ni varit hos en sån?

• Anonym (F)

Vår 2,5-åring börjar visserligen trappa ner vällingen men när han vill ha får han i MAM:s största flaska med största dinappen. Den är markerad med ett x. Funkar toppen!

• Eleonor01

Varför ta bort något som funkar är min första reaktion? Hon slutar när Jon är redo. Gör bara ett större hål i nappen om det skulle behövas. Vi gick över till drick Yoggi m sugrör nån gång i den ålder sen blev det mer intressant. Å nu vi 4,5 år så dricks det på morgonen m macka eller något sådant.

Har för mig att min pojke drack välling tills han var tre ut samma nappflaska. Då blev han själv medveten om bebis grejen å slutade m napp blöja å välling under samma halvår

Svar på tråden Flaska välling +2år