• scars1212

Blir jag lurad?

Jag och min pojkvän åker till hurghada och vi vill ha all inclusive.

När jag är inne på booking så har vi spanat in aqua jungle som vi verkar tycka om, och priset ligger där på 6300 kr för oss bägge i 7 dagar.

Men, nu har jag hamnat på en sida som heter ebeach.se

Någon som känner till den? Där ligger all inclusive för 3400 kr , för oss bägge då, det står 2 vuxna.

Eftersom vi ska resa så vill vi inte snåla, men det hade inte suttit fel att betala 3400 kr istället för 6300 kr.

Jag har alltid bokat hotell med booking och känt mig trygg med det, men nu har ju ebeach riktigt bra erbjudande, om det nu är sant.

Någon som har erfarenhet av ebeach?

Jag har två frågor till.

Är det säkert att gå ut? Tex på stranden?

Jag är verkligen orolig för att gå ut på stranden, kanske bäst att hålla sig vid poolen? Skulle dock så gärna vilja känna av röda havet

Och den sista frågan är om jag kan använda euro där nere?

Tackar för alla svar.
  • Svar på tråden Blir jag lurad?
  • Linnis92

Kan inte svara för om hemsidan är säker att handla från, jag hade nog inte vågat chansa. Det priset ni fått är ändå ett förmånligt pris tycker jag.

Däremot när jag varit på all inclusive hotell i Egypten har stranden varit privat till hotellet med vakter så har alltid känts tryggt att gå till havet.

Sen skulle jag rekommendera att du använder deras egyptiska pund. Jag stötte inte på euro någonstans vad jag minns när jag var där i mars i år, bodde visserligen i utkanten av hurghada men också ett säkert kort med deras egna valuta.

• Kapitalismen

En fråga till er som varit i Egypten(på senare tid) och dylika länder: Varför åker man frivilligt till ett land där det ens kommer på tal om att man kanske inte bör våga gå ner till stranden och där hotellen har vakter?

• scars1212
    Linnis92 skrev 2015-11-30 06:52:19 följande:

Kan inte svara för om hemsidan är säker att handla från, jag hade nog inte vågat chansa. Det priset ni fått är ändå ett förmånligt pris tycker jag.

Däremot när jag varit på all inclusive hotell i Egypten har stranden varit privat till hotellet med vakter så har alltid känts tryggt att gå till havet.

Sen skulle jag rekommendera att du använder deras egyptiska pund. Jag stötte inte på euro någonstans vad jag minns när jag var där i mars i år, bodde visserligen i utkanten av hurghada men också ett säkert kort med deras egna valuta.

Jag håller på och läser lite om ebeach, väldigt konstigt att alla priser är typ häften än på dem som är på booking.com.

www.reseguiden.se/forum/diskussioner/ebeach-se-17236
    Kapitalismen skrev 2015-11-30 06:57:30 följande:

En fråga till er som varit i Egypten(på senare tid) och dylika länder: Varför åker man frivilligt till ett land där det ens kommer på tal om att man kanske inte bör våga gå ner till stranden och där hotellen har vakter?

Detsamma tänker jag. Funderar på om jag ens egentligen ska åka... :/

Är det vakter på alla hotell?
  • Linnis92
    Kapitalismen skrev 2015-11-30 06:57:30 följande:

Kan inte svar annat än att jag var desperat efter sol och semester och kunde inte åka iväg två veckor för en längre resa som Thailand.

Vi stod i beredskap att avboka resan ända tills vi åkte och hade stenkoll på UDs hemsida om läget i Egypten, hade aldrig åkt om de ansåg att det var en risk. Oftast så är turistställena "säkrare" att åka till än tex Kairo osv.

Av denna anledning så höll vi oss också på hotellområdena och gjorde inga större utsvävningar som tex utflykter i öknen, vilket också var skönt med 100% avkoppling.
  • Linnis92
    scars1212 skrev 2015-11-30 07:04:20 följande:

Jag håller på och läser lite om ebeach, väldigt konstigt att alla priser är typ häften än på dem som är på booking.com.

www.reseguiden.se/forum/diskussioner/ebeach-se-17236Detsamma tänker jag. Funderar på om jag ens egentligen ska åka... :/

Är det vakter på alla hotell?

Vet inte om det är det på alla hotell, men där jag varit och där mina föräldrar varit, som rest dit 4-5 gånger så har det varit på varje hotell.

Om ni bestämmer er för att åka, känns det inte bättre att boka via en sida som ni vet är bra och hellre betala ett högre pris än att komma ner och eventuellt ha blivit blåsta?

Ska försöka läsa den länken du skickade :)
  • scars1212
    Linnis92 skrev 2015-11-30 07:10:16 följande:
    Kan inte svar annat än att jag var desperat efter sol och semester och kunde inte åka iväg två veckor för en längre resa som Thailand.

Vi stod i beredskap att avboka resan ända tills vi åkte och hade stenkoll på UDs hemsida om läget i Egypten, hade aldrig åkt om de ansåg att det var en risk. Oftast så är turistställena "säkrare" att åka till än tex Kairo osv.

Av denna anledning så höll vi oss också på hotellområdena och gjorde inga större utsvävningar som tex utflykter i öknen, vilket också var skönt med 100% avkoppling.
    Jag tänker ABSOLUT inte lämna hotellet, så jag borde väl vara säker att sitta vid poolen hela tiden?
  • Kapitalismen
    Linnis92 skrev 2015-11-30 07:10:16 följande:

Aha! Tack för förklaringen. Kan ju inte ha varit kul att behöva hålla koll på säkerhetsläget när det gäller något som ska vara avslappnande :(
  • Linnis92
    scars1212 skrev 2015-11-30 07:12:38 följande:

Jag tänker ABSOLUT inte lämna hotellet, så jag borde väl vara säker att sitta vid poolen hela tiden?

Det skulle jag tro, nu är det ju drygt 8-9 månader sedan jag var där så vet inte hur läget ser ut nu.

Men kände inte av någon osäkerhet där nere.

Min svärmor var med och hon och hennes kille åkte till och med på snorkel utflykt utan att det var någon fara.

Jag och min sambo blev dock magsjuka som nästan alla blir, så det var mest det som var avtändande istället för säkerheten.
Svar på tråden Blir jag lurad?