Ikeas bets BEHANDLA på Spälsäng - ser hemskt ut!!! Någon mer?
I går inhandlade vi spjälsängen SNIGLAR på Ikea. Den är obehandlad och det stod att man kunde behandla den med Ikeas olja/bets BEHANDLA. Vi köpte bets i antikfärg så att det skulle passa ekmöblerna i vårt sovrum.
När vi sedan betsade sängen, efter konstens alla regler, så blev det verkligen vedervärdigt illa.
Vi är ganska vana fixare som bygger om, målar om, tapterserar och donar i vanliga fall, så vi brukar inte ha tummen mitt i handen, men denna gånge vet jag inte vad som hänt. Betset är hemskt ojämt och flammigt, jag är gråtfärdig. Vi kanske får kasta sängen och köpa en ny helt enkelt... Vi har kämpat med att slipa ner ojämnheterna och lite bättre blev det, men nu måste vi ju göra något åt det. Antingen stryka en omgång till med bets (känns inte så kul med tanke på gårdagens resultat) eller något annat. Olja?
Är det någon annan som provat att betsa Sniglar med ikeas bets och fått det bra? Har ni några tips? Vi har använt pensel men övergck till svamp för att slippa rinnet - men det blev inte bättre.
Alla tips emottages tacksamt! /Gråtmild och uppgivem.