STORA tråden om lösögonfransar
Har nyligen börjat använda lösögonfransar dagligen och hittade ingen tråd om det så startar en!
Här kan vi diskutera allt om lösögonfransar (fransförlängning med "permanent" lim hemma eller på salong, lösögonfransar på träns och enskilda). Tips och tricks hur man fäster dem, olika lim, metoder, märken, färger, salonger/butiker, återanvändning och rengöring m.m. Nybörjare som mångåriga användare. Fyll på med tips och frågor!
Själv har jag tidigare ibland använt lösögonfransar på träns (en hel rad med fransar som man limmar fast längs med ögat) vid speciella tillfällen men har tyckt att det har varit lite obekvämt och de lätt släpper vid insidan av ögat på mig. Men sedan jag testade enskilda fransar (några fransstrån som sitter ihop, man applicerar så många man vill ha längs fransraden) för en vecka sedan kan jag inte vara utan! Har dock inte vågat använda det "permanenta" limmet som medföljer i förpackningen (hållbarhet 6 veckor står det) utan använder just nu genomskinligt lim (vattenfast) från Ardell som är tänkt för dagligt bruk. Har också bara testat enskilda fransar från Ardell. De ser så naturliga ut även med endast mascara.