• munjj

Aktivitetsstöd

Hej, jag undrar om det är någon som har haft aktivitetstöd och jobbat samtidigt. Jag har timvikarie anställning och jobbar natt för det mesta och jag har påtalat detta till både försäkringskassan och arbetsförmedlingen många gånger och de har sagt att det är ok att jag fortsätter begära aktivitetstöd eftersom jag jobbar efter min aktivitet. Stammer detta eller kommer jag att betala tillbaka senare ?

• Svar på tråden Aktivitetsstöd
  • Anonym (Japp)

Japp det stämmer .. Har också jobbat o fått
    Aktivitetsstöd.

• Anonym (....)

Du kan fortsätta jobba så.. men tror du bara får jobba upp till en viss procent. Hur mycket jobbar du i snitt?

• munjj
    Snövits skrev 2015-12-02 06:34:28 följande:

Litar du mer på främmande människor på familjeliv än andra myndigheter som redan gett dig svar?

Ja tyvärr jag har fått fel info några gånger från olika myndigheter tidigare och de erkänner aldrig att de har gjort fel.
  • munjj
    Anonym (....) skrev 2015-12-02 09:48:57 följande:

Du kan fortsätta jobba så.. men tror du bara får jobba upp till en viss procent. Hur mycket jobbar du i snitt?

det är mycket olika ibland 100 timmar ibland mer. Problemet är att de vägrar ge mig ett schema så att jag vet i förväg hur mycket jag kommer jobba därför kan jag inte avskriva mig från aktivitetstödet
Svar på tråden Aktivitetsstöd