• Malin99

Hjälp mig tyda inbjudan!!

hej,

Jag har fått en inbjudan till ett bröllop långt hemifrån,
    det bjuds på afternoon tea efter vigseln och sen fri bar.

Betyder det ingen middag? Betyder det att jag måste hitta ett ställe att sova på?
    Jag vågar inte riktigt fråga förrän jag har mer på fötterna om vad som gäller.

Någon som vet?

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Hjälp mig tyda inbjudan!!
  • Fjäril kär

om inget annat står så betyder det att du bör hitta en plats för övernattning, där kan du fråga brudparet eller dom som anmälan ska göras till om det kanske finns tips på plats där man kan övernatta. 

Afternoontea betyder att du inte får middag. Däremot en rejäl tilltagen fika, mycket olika sorters bröd, kakor, kex och scones, många olika pålägg av allt du kan tänka dig.  Vill du vara säker på att du blir mätt och vill veta vad exakt som ingår så måste du fråga.  Tycker du det är pinsamt så kan du ju alltid hänvisa till att du vill veta om det finns laktosfritt eller om något innehåller nötter osv.  

• Duckan

Vilken konstig inbjudan för det första. Dricka te och äta kakor, sen gå loss på baren utan mat i magen. Oh, well.

Som du fått svar om så ska du själv ombesörja ditt boende och nej du får ingen middag.

• Malin99

ok, tack för svar.
    Aldrig varit med om det tidigare. Ska man gå till mc Donalds då innan festen börjar?

Dom måste ju tänka att man dricker drinkar med te som grund
    hahaha det blir många fulla tror jag...:)

Svar på tråden Hjälp mig tyda inbjudan!!