• Anonym (Undrar)

Hur många av er tjejer har fått minskad sexlust av p-piller?

Många killar klagar på att deras sambo, fru, flickvän, inte vill ha sex med dem. Jag tror att boven i många fall är p-piller, som man både kan bli deppig av, få torra/sköra slemhinnor av och minskad lust av. Hur är det för er?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många av er tjejer har fått minskad sexlust av p-piller?
  • LauraPalmer

P-piller förstörde min slemhinnor totalt. Jag hade ont i flera dagar efter sex och jag fick ständiga urinvägsinfektioner.

Sen jag slutade med pillren så har jag inga problem alls längre.

• Anonym (Io)

Jag träffade mitt ex i en period då jag tagit en paus med mina p-piller, sen sådär en vecka efter vi blev ett par så började jag igen. Efter 3 dagar försvann all lust att ens mysa (cuddle, vet inte hur man ska översätta det på bästa sätt utan att bli missförstådd). Efter ca 1-2 månader så bad han mig sluta ta p-piller, gjorde slut strax efter det.

Värderar min hälsa över ett förhållande.

• Anonym (Nej)

Jag åt p-piller i drygt 10 år och hade inga som helst problem med sexlusten under den tiden. Inte märkte jag att jag blev kåtare när jag slutade med dem heller.

• Rafael90

Inte vad jag märkt, men jag började också med p-piller ungefär samtidigt som jag började bli sexuellt aktiv.

• Anonym (kameleont)

P-piller minskade lusten lite, men det var ändå okej,

P-spruta däremot stängde av allt, både mens, känslor och sexlust.

Jag hade kunnat bli en framgångsrik kontraktsmördare om jag hade fortsatt med p-sprutan...

Svar på tråden Hur många av er tjejer har fått minskad sexlust av p-piller?