• Lycklig gravid

Flytningar eller vattenavgång ?

Var för en vecka sedan inne på förlossningen för att jag trodde att vattnet hade gått. men det hade det inte.
    Jag och min barnmorska kom fram till att det var mina flytningar som var så rikliga. N ågon mera som känner att det sippra men att det bara är flyttningar.
    Har nu gått över 9 dagar

• Svar på tråden Flytningar eller vattenavgång ?
  • Lyckliga ja

hmm ja tycker ja har mera flytningar nu ja.. o ibland kan man ju börja undra om det inte e lite vatten meeeen det e de inte.. man får ju rikliga flytningar i slutet av sin graviditet.. ja har nu gått över 4 dagar.. känns som en evighet :/ suck!!

• Emmec

Jag har också fått jätte rikliga flytningar nu senaste veckan, är i v 37. Jag trodde också att det var vatten, när hela trosorna blir genomblöta så börjar man ju undra...
    Men ja ringde förlossningen å de sa att de va lugnt. :)

• kate79

Jag trodde också att det var vattnet som gått på bf+6. När jag vaknade på natten för att gå på toaletten så rann det längst benet och dagen därpå hade jag rikligt med vattniga flytningar, det hade jag inte haft innan. Väl inne på förlossningen på bf+7 så konstaterade man att det inte var vattnet.

• Mor Lina

Jag tyckte att jag hade vattniga flytningar o åkte upp till förlossningen, dom hittade naturligtvis inget vatten, men sa att om bara den första hinnan har gått så e de inte så mycke vatten där o de kan lätt bli så att man inte ser att de varit någon vattenavgång.....Detta var 2 dgr sen, sen for min slempropp, den åker fortfarande lite nu o då o nu har jag fått en del värkar, men inte regelbundna.

Håller tummarna för dig!

• Wonka

min förlossning började med att vattnet gick. jag pratade i telefon då det kändes som att jag kissat påmig (!). sprang på toa och taänkte vad i h*****e äe det här? för det var som en riklig flytning men hela byxorna var blöta. satte på mig en binda men snart vard en också blöt.. det kom som i vågor då det bara "forsade" ut. inte lite hela tiden...
    det där fortsatte ända tills lillan var ute..
    så jag tror inte ni ska vara så oroliga. man märker när vattnet går ;)

vet inte om vatnnet kan gå i mindre mängder iofs. men det finns mycket fostervatten där inne. haha gud jag blötte igenom binda efter binda på väg till sjukhuset och allt kändes bara så komiskt, som att man kissat på sig.

vattnet är ju ganska rinnande också.. och liksom lite grynigt med hudrester i. om det är ful färg och luktar illa ska man ringa till sjukhuset.
    det kan man iofs göra på en gång när vattnet går på riktigt så dom vet att man kommer in snart. tror det är inom 24h dom vill att bebisen ska förlösas.. eller var det inom 3 dagar? har glömt bort.

Svar på tråden Flytningar eller vattenavgång ?