• HenryIronstead

Varför så olika längd på tiden man stannar inloggad på FL?

Tiden man stannar inloggad på fluktuerar väldigt. Har någon annan märkt detta?

Jag kan sitta och skriva ett inlägg och plötsligt vara utloggad - trots att jag minuterna/sekunderna innan varit aktiv. Och ändå så kan jag komma tillbaka till forumet efter sju åtta timmars frånvaro och avstängd platta och ÄNDÅ fortfarande vara inloggad!

Det här har jag inte märkt av förut. Därför startar jag denna tråd. Ibland känns det som att vi är försöksdjur - någon noterar att hamsterhjulet behöver smörjas eller sågspånen behöver bytas och det görs omärkligt...

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Svar på tråden Varför så olika längd på tiden man stannar inloggad på FL?
  • Farfallos

Eftersom du inte i detalj beskriver vad som händer så är det svårt att resonera om vad det kan vara, men en tänkbar anledning till att du upplever det du gör är att du har automatisk inloggning aktiverat i kombination med att man blir automatiskt utloggad efter X (kanske 30) minuter. När du lämnar datorn över dagen och kommer tillbaka så kanske du loggas ut, men in direkt igen, och du märker inte riktigt vad som händer. Men när du skriver ett inlägg och är kvar på samma sida över X (kanske 30) minuter och du loggas ut och in med automatik så märker du det eftersom din text försvinner.

• HenryIronstead

Farfallos,

Förmodligen har du rätt. Tack. Antagligen loggas jag in på nytt när jag aktiverar sidan för att lösenordet sparats, och tidigare sparade jag det inte.

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • HenryIronstead
    Farfallos skrev 2015-12-03 09:22:47 följande:

....så av den anledningen så har jag tagit som vana att alltid kopiera den text jag har skrivit innan jag klickar på "posta inlägget". Skulle det skita sig så är det ju bara att klistra in i ett nytt inlägg.

Bra tips!
Svar på tråden Varför så olika längd på tiden man stannar inloggad på FL?