• Anonym (orkeringemer)

ONT kissa, hittar inget fel, ingen klåda. Orkar inte mer, hjälp?

Ok, långt inlägg, men jag blir galen. Läkarna vill inte göra nåt. :(

Har sen helgen haft problem med att kissa. Hade ganska mkt mer sovrumsgympa än jag är van vid och tänkte att det kanske bara var irriterat där nere, typ skavsår, för det kom dagen efter, men tycker det fortsätter att bli värre för varje dag nu. Var sen helt övertygad om att jag fått uvi, men urinprovet var neg och alla värden var exemplariska så jag blev friskförklarad. - Trots att jag inte kan kissa för det gör så ont så jag inte kan andas och håller på att trilla av stolen och har feberkänsla och ont i hela kroppen. Har googlat och googlat men hittar inte nåt som stämmer in på mig, undrar om nån känner igen sig och har nån ide om vad det kan vara och om det kan vara nåt som går att behandla receptfritt?
    Läkarna säger att jag bara ska avvakta och dricka mkt vatten eftersom jag inte har varken feber lr uvi. Men jag håller på att bli galen. Vill inte dricka vatten för då måste jag ju kissa...

Symtom;
    Ont så in i helvete när jag kissar, värst precis i början när de första dropparna passerar öppningen och innan det har kommit igång sas. Svider ett tag efteråt också men känns bättre om jag kissat i duschen och sköljt efteråt. Det känns som jag kissar syra.
    Irriterad i slemhinnorna, ömt och känns svullet när jag sitter. Ingen klåda öht! Ganska torra slemhinnor. Lite rött och svullet precis vid mynningen på urinröret. Inte ont i blåsan men har fått trängningar sista dygnet eftersom jag har svårt att kissa ut allt pga smärtan.
    Feberkänsla utan feber, är lite varmare än normalt men har nyss haft ägglossning så inget konstigt. Öm i huden och muskel/ledvärk som innan flunsan typ. Har haft det från och till sen penicillinkur för någon månad sen men inte så här kraftigt..
    Har luktat skunk sen jag åt penicillinet. Men senaste dagarna har lukten avtagit men ersatts av en helvetes irritation. Det är inte flytningarna som varit konstiga lr luktar utan hela jag stinker.. typ rutten sur penicillin. Svetten, urinet, i munnen etc. Fast det är absolut värst där nere >.<
    Känns precis som svamp men utan den berömda klådan? Det bara svider i slemhinnorna efter jag kissat. Inga skumma flytningar, inga utslag, inte gravid.. Dessutom står det inte nånstans på nätet att svamp kan lukta?
    Funderar på att testa med laktal balans och/eller canesten och se om det hjälper i väntan på att läkarna ska ta mig på allvar.
    Eller om det kanske bara rör sig om skavsår? XD
    Finns det nåt som lindrar svedan och irritationen?
    Tar ipren och alvedon för jag inbillar mig att det lindrar. Men vette fan.. Borde inte äta ipren då vi försöker bli gravida men jag är desperat.
    Kroppen har blivit helt jävla kaiko efter penicillinkuren, känner mig sjuk jämt och har ont överallt :(

Någon som har nån idé?
  • Svar på tråden ONT kissa, hittar inget fel, ingen klåda. Orkar inte mer, hjälp?
  • ungbrunett

Alltså jag tycker det låter som att det är uvi. Men säger läkarna att det inte är det så är det väl inte det. Kan du göra en gynundersökning och kolla? Andra alternativet är ju att det bara är lite "utarbetat" där nere efter gympan ;) det tar väl ett par dagar att återställa till det normala? Dock känns det konstigt om det i sig skulle göra att det gör ont att kissa. Det är ju två olika platser, det du kissar med och det du gör andra saker med? :) Gör en gynundersökning om det inte känns bättre snart!

• Anonym (orkeringemer)

Tack för svar! Jag var också inne på uvi, men urinrpovet visade som sagt ingenting. Tja, alltså det är ju hela området där nere som är irriterat så det är bägge delar, inte bara urinvägarna, även om det är just kissandet som är värst. Kan man få detta kollat hos BM kanske? För på vc var de ju måttligt intresserade av att ta emot mig alls.

• ungbrunett
    Anonym (orkeringemer) skrev 2015-12-03 12:09:21 följande:

Tack för svar! Jag var också inne på uvi, men urinrpovet visade som sagt ingenting. Tja, alltså det är ju hela området där nere som är irriterat så det är bägge delar, inte bara urinvägarna, även om det är just kissandet som är värst. Kan man få detta kollat hos BM kanske? För på vc var de ju måttligt intresserade av att ta emot mig alls.

Använde ni något du inte är van vid? Något glidmedel, någon leksak, någonting som är annorlunda eller nytt? Du kan ju vara överkänslig mot typ latext eller något sånt. Var det en ny partner? De gånger jag har bytt partner så har jag alltid reagerat där nere med sveda och sånt. Kanske något PH-värderelaterat. Kan det vara svamp? Könssjukdom? Kanske vore bra att gå till en barnmorska ja :)
  • Anonym (orkeringemer)

Har även lite tankar på klamydia. Jag har testat mig för ett tag sen men det påvisade inget men har hört om såna som gått med det länge utan att tester visat nånting, att det kan vara dolt. Funderar på om nån av oss kan ha haft det ett tag utan att det synts på nåt test. Fast det är ju ändå inte helt typiskt för klamydia och känns lite långsökt. Och varför skulle det blossa upp just dagen efter sex isf? Likaså med andra könssjukdomar.En annan tanke är att penicillinet kan ha stört där nere och att helgens aktiviteter blev droppen för slemhinnorna. Kanske fått hudsprickor lr nåt som det svider i när det kommer urin på..? Brukar kunna bli irriterat och svullet med lätt uvi-känsla en period efter mkt sex men inte så här illa. (har nog dock aldrig haft så mkt sex på så kort tid förut XD) Har haft både svamp och uvi förut och detta känns som både och, bortsett från att jag inte har nån klåda. Känns bra på morgon men blir värre för varje gång jag varit på toa, bortsett från när jag kissat i duschen och spolat samtidigt, då känns det ganska ok efteråt.

Har även haft tankar på uretrit eller vestibulit men stämmer inte helt det heller.

Har endometrios också och vet att man kan få det i urinvägarna och att det kan ge samma symtom som uvi, men det känns också långsökt att det skulle komma pga sex, direkt efter äl och samtidigt ge irritation i alla slemhinnor..

• Anonym (orkeringemer)
    ungbrunett skrev 2015-12-03 12:19:21 följande:
    Använde ni något du inte är van vid? Något glidmedel, någon leksak, någonting som är annorlunda eller nytt? Du kan ju vara överkänslig mot typ latext eller något sånt. Var det en ny partner? De gånger jag har bytt partner så har jag alltid reagerat där nere med sveda och sånt. Kanske något PH-värderelaterat. Kan det vara svamp? Könssjukdom? Kanske vore bra att gå till en barnmorska ja :)

Hm ja, vi använde glidmedel. Har använt det förut utan problem dock. Inte ny partner heller.

Ja, ska nog ringa BM och höra.

• Anonym (orkeringemer)

Skit också. BM har inte telefontid förrän i morgon bitti igen >.<

• Anonym (anonym)

Låter jobbigt, har haft liknande problem. Eftersom du inte har uvi är det någon form av irritation. När jag haft sveda har jag kört med att dricka surt, starkt citronvatten och stark tranbärsdryck och det har fungerat. De måste odla urinen inte bara snabbsticka. Kan jj vara en liten spricka och då lär det svida.Hoppas det får över iallafall.

• Anonym (orkeringemer)

Efter att ha läst massor nu känns det som att det förmodligen rör sig om bakteriell obalans efter penicillinkuren + svamp nu efter helgen (man kan tydligen få det efter sex om slemhinnorna är sköra lr om man har obalans som inte behandlats?) så sprang iväg och köpte både lactal balans och canesten. Någon som vet om man kan använda det samtidigt/varva behandling? Eller ska man börja med det ena och göra klart kuren innan man tar nästa? Vad är isf bäst att börja med? Rent spontant tänker jag att om svampen beror på bakteriell obalans så kommer det bara komma tillbaka om jag inte även behandlar denna. Frågan är bara om man ska ta svampen först lr inte.

Står i bipacksedeln på lactal balans att man kan använda vid samtidig svamp men att det kan svida om man har hudsprickor, medan canesten kan lindra ganska snabbt om man har tur..

Tänker att det ev, skulle kunna vara bakteriell vaginos med samtidig svamp så ska ändå ringa bm imorn

Känns som svedan sprider sig överallt där nere så det känns som det brinner >.<

• Anonym (orkeringemer)

Meen, nu börjar jag noja för att det kan vara förstagångsutbrott av herpes. Aldrig haft det förut, men mycket verkar ju stämma in.. :/

bl.a. så hittade jag en öm knöl i ena ljumsken, feberkänningar, muskel-ledvärk, allmän sjukdomskänsla, lätt frossa, öm, sveda, rodnad, svullnad ont att kissa, strålar i ljumskar och lår, huvudvärk, ont i nacken etc. Det började ca 2 dagar efter att vi sexat och har fortsatt blivit värre. Huvet och nacken känns bättre nu dock. Fortfarande ingen feber utan bara min stadiga ägglossningstemp på 36,4-36,5 (fast så äter jag ju ipren och alvedon, hm..)

Om man har herpes utan att veta om det, smittar det bara när man har utbrott? Tycker det vore konstigt annars att det dök upp just nu och jag inte fått det tidigare, om det nu skulle vara det. Bortsett från blåsorna stämmer det in klockrent.

Fast det skulle ändå inte förklara varför jag känt mig småsjuk från och till sen penicillinkuren, inkubationstiden för herpes är 2-20 dagar och problemen började för över en månad sen, fast det var först nu det blev såhär illa.. Jag blir knäpp. Ska nog sluta googla. Undrar bara hur jag ska stå ut tills imorn bitti eller hur jag ska orka jobba :(

Är även lätt illamående.

Någon som känner igen sig?

Svar på tråden ONT kissa, hittar inget fel, ingen klåda. Orkar inte mer, hjälp?