Hur har era äl tester sett ut dagarna innan beräknad mens?
Sitter här med jätte ångest.. Jag borde få mens om ca 4-5 dagar. Min vecka innan mens brukar vara hemsk. Har sådan pms så jag borde låsa in mig i en stuga i skogen och inte vara i närheten av folk. Denna gång känner jag ingenting alls. Känner mig helt vanlig och det är OVANLIGT för mig.
Jag vet när jag hade min äl för jag tog nämligen äl test och fick självklar stegring. Hade sex under dom dagarna med kondom som alltid..
Trodde jag hade ett garaviditetstest hemma men hade tydligen fel, kom på att sist jag var gravid så fick jag ju utslag på äl test först och bestämde mig för att ta ett och var ganska säker på att det inte skulle visa något alls.
Och nu sitter jag här med utslag på äl testet jag tog. Inte fullt utslag, men ett streck som är omöjligt att missa. ungefär som det här testet skulle jag säga (lånat bild från google)
Min första känsla var panik. jag gjorde en abort för ca 6 månader sedan som var jätte jobbig. Dels för att den var jobbig känslomässigt men också för att den inte gick som den skulle, det blev rester kvar och jag blödde i två månader innan dom sista resterna kom ut. Fick vara in och ta prover massor av gånger och allt var bara hemskt. Den gången hade vi slarvat och jag fick skylla mig själv. Denna gång har vi varit noga.
Har ingen möjlighet att gå och köpa gravtest just nu, men skall beställa hem några nu på en gång. Men vad tror ni? Har aldrig annars testa innan mens med äl test men vet att jag aldrig brukar få minsta möjliga streck innan äl är på ingående.
Vad är nu detta? tror ni jag är gravid igen? eller kan äl testet vara så här starka innan mens och efter ägglossningen varit?
Hur har det/brukar det vara för er?