hur ska jag göra??
Hej allihoppa!
Jag är gravid i v26.arbetar heltid(08-16.30) och har ett jobb var jag står på en och samma plats hela dagen.har dessutom en pojk på 2,5 år hemma.
började få sammandragningar för två veckor sedan och de var inte alls besvärliga,men i måndags har jag haft sammandragningar nästan hela dagen som var så starka att jag var tvungen att luta mig mot bordet och andas igenom dom.
det gjorde inte ont men det var verkligen jobbigt.ringde till barnmorskan och hon sa att jag ska ta två Alvedon och vila.vilade i 3-4 timmar när jag kom hem innan dom började släppa.efteråt hade jag smärta "under" magen (precis vid kejsarsnittsärret).
ska göra en cervixmättning nästa torsdag.
fick råd av barnmorskan att jag ska vila mer och försöka gå ner i arbetstid och se om det hjälper,för i nuläge har jag verkligen ingen tid att vila.kroppen börja säga ifrån.
nu till själva problemet,får inte tag på läkaren som kan hjälpa mig med sjukskrivning.första tiden som jag kan få är runt jul,och det löser inte mitt nuvarande problem.hur ska jag göra? är väldig tacksam för alla förslag