• Iduna

Bilbatterier...

Hej
    Jag har en bilbatterifobi. Har gått i terapi osv, men behöver ha lite på fötterna gällande hur "normala" människor gör, för jag har tappat det.
    Om ni råkar springa på ett bilbatteri som står ute, vad gör ni då? Bryr er inte eller kollar ni efter om det kommit syra på kläder, skor? Och vad gör ni i så fall?  Om ni har barn som ställt sin lilla ryggsäck på ett? Eller du har en katt som kanske rent utav lagt sig på ett? Om ni ska forsla ett batteri i bilen, hur gör ni för att det inte ska rinna ut?
    Många frågor, blir glad för lite sunda svar på en överdriven rädsla.

Iduna

• Svar på tråden Bilbatterier...
  • Anonym (Slarverns fru)

Min man är en sån där som dräller omkring sig verktyg, reservdelar och annat. Vi har två (tror jag) bilbatterier i garaget (på golvet) och ett på verandan ????. Nä, jag oroar mig aldrig för syran. Eftersom batterisyran är såpass frätande är batteriet ordentligt tillverkat så syran kan inte läcka ut

Men med detta sagt så vill jag inte att barnet leker med batteriet, utan han får hitta på annat.

• Anonym (Fr)

Hmm jo batterisyra kan rinna ut, räcker med att låta det ligga på sidan ("våta"batterier, vad dom nu kallas).

Sen är det inte så frätande direkt, iaf inte i sitt utspädda skick. Hållt på mycket med bilar så visst har det runnit både på händer och armar nån gång. Värsta som hänt är väl färgskillnad på kläder och nått litet hål.

• Anonym (Fr)

Forts..;)

Hantering, försöker att inte få stänk på kläder annars inget speciellt. Kliar inte ögonen om jag har det på händerna och dricker det inte om jag är törstig.

• Iduna

Tack för era svar!!
    Är det någon mer som vill ge sin synpunkt så gärna det. Gärna exempel från slarvrar

• Iduna

Nå´n mer normal person som vill skriva ngt smart?

Svar på tråden Bilbatterier...