• Anonym (Pinsamt)

Bältet på flyget räcker kanske inte...

Ska resa med Ryanair om en månad. Har inga problem med att få plats i en stol - men då jag är rund om magen så är jag livrädd att jag inte ska kunna ha bälte. Sista gången jag flög var med Skyways (mkt litet plan) för ett par år sen och då räckte bältet alldeles nätt och jämt. Detta är jättepinsamt för mig. Vad gör jag??? Någon med erfarenhet???

• Svar på tråden Bältet på flyget räcker kanske inte...
  • Lady Bling

Har dom inte någon sorts "skarvbälte" som man kan förlänga bältet med? Det måste ju vara rätt vanligt att bältena är korta eftersom det finns många överviktiga. Själv är jag överviktig och min sambo är mycket överviktig, och han får knappt bältet att räcka runt. Tänkte aldrig på att fråga om dom har någon sorts förängare när vi flög sist. (inte med Ryanair, men det var trångt...) Det är ju inte roligt att bli strypt av bältet, speciellt om det är långa resor med mycket turbulens så man måste ha bältet på. Hoppas att någon kan hjälpa dig. Annars skulle jag ringa till flygbolaget och fråga hur dom gör om bältet inte räcker runt. Snälla, du behöver inte tycka att det är pinsamt, det är många som är överviktiga och det kan inte vara första gången dom får frågan om du ringer och frågar om detta.

• Runguska

En del företag har bältesförlängare har jag hört. Tyvärr vet jag inte vilka, men jag hoppas det löser sig. Ring och fråga, du behöver ju för en sådan fråga inte uppge namn menar jag. Är det sedan något du behöver säga till om innan kan du alltid ringa upp igen senare.

• Anonym (Pinsamt)

Ingen som flygit med Ryan Air och vet ngt om just deras rutiner?

• Lady Bling

Vart ska du resa och varifrån? Jag kan ringa och fråga åt dig om du vill.

• Anonym (Pinsamt)

Fragglan
    Från skavsta till bryssel den 3 april.
    Du är en ängel!

• Nightrider

Jag är mycket överviktig och har flygit en hel del med en massa olika flygbolag. Samtliga har varit väldigt förstående när bältet inte räckt runt. Diskret har de kommit och lämnat ett skarvbälte till mig, aldrig gjort någon större "affär" utav det. Tycker inte du ska oroa dig, det kommer ordna sig!!!!!!!!!!! Trevlig resa!!

• Lady Bling

Ska ringa, återkommer med svar

• Lady Bling

Ok, nu har jag ringt! Ringde först till själva Ryanair, men det var betalsamtal för flera kronor i minuten, så jag ringde till skavsta flygplats istället. Hon som jag pratade med sa att dom alltid har förlängare/skarvbälten på planet och att man kan bygga på hur många som helst om det behövs. Man behövde bara säga till om man behövde en sån (eller flera) på planet så kommer dom med det till dig. vad jag förstod sa hon att det var samma bälten som man använder när små barn flyger i famnen på föräldrarna/en vuxen. Dom använder man alltså som skarvar om det behövs. Inget märkvärdigt alls sa hon, bara att fråga så får du en sån. Hoppas att du kan känna dig mindre orolig nu

• Anonym (Pinsamt)

Tack snälla, snälla du!!!
    Nu känns det bättre. Ska försöka att inte oroa mig.

Dagens ros till Fragglan!

• Lady Bling

Glad att jag kunde hjälpa dig!

Tackar så mycket för rosen!

Svar på tråden Bältet på flyget räcker kanske inte...