• Anonym (1)

Ska man torka sig efter urinprov?

Hej, jag ska göra övervakat urinprov snart för att jag gör ADHD utredning och jag har aldrig gjort det förut, nått som jag började tänka på var: Ska man torka sig efter eller är det normalt att bara "skaka av"? Det känns pinigt att inte torka sig när nån kollar på, men det känns också skumt att ha ballen framme och sen gå fram till luckan, lämna koppen och sen gå iväg mot toan för att torka sig.

Så brukar man torka eller är det normalt att strunta i det? Jag vet att jävligt många struntar i det när man kissar, men då är det ingen som ser att man struntar i det.

• Svar på tråden Ska man torka sig efter urinprov?
  • äsch

Ett förslag är att ställa muggen på handfatet, torka dig, ställa in muggen i luckan och tvätta händerna.

• Anonym (1)

Problemet är att jag måste stå ca 3 meter ifrån toan och kissa, jag skulle göra urinprovet för två veckor sedan, men jag gick iväg till hörnet och hoppades att hon inte skulle bry sig (Jag har väldigt svårt för att kissa framför främlingar.), men så fort jag gick iväg så blev hon förbannad på mig och sa att jag inte fick gå ifrån spionspegeln. Om jag går iväg med muggen och öppnar toan kanske provet blir ogiltigt. Tanten verkar vara väldigt oflexibel, jag frågade om jag fick göra obevakat ifall hon kroppsvisiterade mig så att jag inte kunde fuska, men hon vägrade och sa att det var rutin. Jag har ingen historia med droger och är inte misstänkt så man tycker ju att de borde kunna vara lite schyssta.

• Anonym (skaka du)

Kanske du kan ta lite papper i handen och torka direkt efteråt? Fråga annars om det är ok att du har tex papper i fickan och slänger det sedan. Får du inte ha något i handen/fickan (risk för fusk?) så är det ju bara att skaka. Spelar ju ingen roll egentligen. Du kommer knappast ha en vänskapsrelation med tanten ändå.

• Anonym (sebbe)

Gör som du vill och brukar! Varför skulle det vara pinsamt att bara skaka av och inte torka? Jag lovar dig att det är det sista den där tanten tänker på, huruvida du torkar eller skakar. Hon vill bara ha den där behållaren så att ni så snabbt som möjligt kan lämna toaletten.

• Anonym (sebbe)

Varför är urinprovet övervakat om du bara gör en utredning för ADHD? Och hur många måste du göra egentligen? Du gjorde ju ett för två veckor sedan.

• Anonym (Inga)
    Anonym (sebbe) skrev 2015-12-03 22:36:20 följande:

Varför är urinprovet övervakat om du bara gör en utredning för ADHD? Och hur många måste du göra egentligen? Du gjorde ju ett för två veckor sedan.

Det är rutin på mga ställen. Jag fick också göra ett övervakat urinprov trots att jag aldrig någonsin ens har testat ngn drog.
  • Anonym (1)
    Anonym (skaka du) skrev 2015-12-03 22:10:53 följande:

Kanske du kan ta lite papper i handen och torka direkt efteråt? Fråga annars om det är ok att du har tex papper i fickan och slänger det sedan. Får du inte ha något i handen/fickan (risk för fusk?) så är det ju bara att skaka. Spelar ju ingen roll egentligen. Du kommer knappast ha en vänskapsrelation med tanten ändå.

Problemet är att jag måste stå ca 3 meter ifrån toan och kissa, jag skulle göra urinprovet för två veckor sedan, men jag gick iväg till hörnet och hoppades att hon inte skulle bry sig (Jag har väldigt svårt för att kissa framför främlingar.), men så fort jag gick iväg så blev hon förbannad på mig och sa att jag inte fick gå ifrån spionspegeln. Om jag går iväg med muggen och öppnar toan kanske provet blir ogiltigt. Tanten verkar vara väldigt oflexibel, jag frågade om jag fick göra obevakat ifall hon kroppsvisiterade mig så att jag inte kunde fuska, men hon vägrade och sa att det var rutin. Jag har ingen historia med droger och är inte misstänkt så man tycker ju att de borde kunna vara lite schyssta.
  • Anonym (L)

Försöker du charma tanten för att lägga in en stöt eller? Om inte, vem fan bryr sig om hon blir upprörd inombords för att du skakar pillesnoppen istället för att torka. Så länge du inte börjar rufsa tupp eller nåt annat psykopatiskt medans du vet att dom står och glor så kan jag nästan hundraprocentigt garantera att hon inte minns att du ens existerar när du gått därifrån.

Slappna av!

• Anonym (vet vad jag pratar om)

Be att få en manlig kontrollant. Det har du rätt till. 

• Anonym (1)
    Anonym (L) skrev 2015-12-04 04:50:46 följande:

Försöker du charma tanten för att lägga in en stöt eller? Om inte, vem fan bryr sig om hon blir upprörd inombords för att du skakar pillesnoppen istället för att torka. Så länge du inte börjar rufsa tupp eller nåt annat psykopatiskt medans du vet att dom står och glor så kan jag nästan hundraprocentigt garantera att hon inte minns att du ens existerar när du gått därifrån.

Slappna av!

Jo, jag vet att det egentligen är ganska irrationellt, men jag lider av socialfobi så jag blir väldigt lätt paranoid att jag gjort bort mig även fast det kan verka helt trivialt för andra, jag kan få ångest för det minsta lilla i flera veckor. Det finns till och med gånger när jag har legat vaken för att jag gjorde nått pinsamt för flera år sedan, så illa är det.

Jag ska försöka att bara gå på autopilot och bara få det överstökat och dra där ifrån så fort som möjligt. 
Svar på tråden Ska man torka sig efter urinprov?