Vad betyder "Du är bäst!" egentligen?
Alltså jag har en fundering. Gjorde slut med min kille för några veckor sedan, och en av anledningarna vad att jag inte kände att han brydde sig om mig särskilt mycket kan man säga. Jag gav och gav och fick inte så mycket tillbaka, i alla fall inte tillräckligt för det kändes som det tog mer energi än vad det gav.
Men back to my point.
Mitt ex brukade, t ex efter vi haft sex, vi låg och myste eller typ om jag sugit av honom, säga "Du är bäst!" när jag istället sa "Jag älskar dig". Fick aldrig ett jag älskar dig om jag inte sagt det själv, vilket såklart kändes som han inte menade det utan bara sa det för att jag sa det. Och ibland när jag sa det fick jag just "Du är bäst" och en puss typ.
Det jag undrar är alltså; hade jag rätt känsla? Älskade han mig inte? Varför säger man, "du är bäst!"? För mig är det en så konstig sak att säga. Hade känts bättre med "Jag gillar dig verkligen!" eller nåt sånt. Jag själv skulle kunna säga det om han typ köpt godis åt mig när jag varit sugen på det. Då passar det perfekt med ett "Du är bäst!". Men det gör det inte efter man just sugit av honom 20 minuter och tagit satsen i munnen och svalt. Det är liksom, bara konstigt? Som att han försöker svara med nåt som inte avslöjar vad han känner istället?
Är det jag som är konstigt som tycker det haha? Nån som har liknande erfarenheter?