• Anonym (Pinsamt)

Brukar man bajsa under förlossningen?

Okej jag vet att det var den dummaste tråden idag, men måste fråga då jag är nybörjare på detta med förlossning.
    Ska föda om några månader för första gången och undrar om det är normalt att man bajsar/pruttar under tiden bebisen kommer ut? Låter ju rätt logiskt egentligen men känns ändå så sjukt pinsamt??

Nu vet jag ju inte hur förlossningen känns, men just nu känns det som att jag inte skulle våga krysta hårt bara för att inte råka bajsa eller prutta när jag ligger där. Herregud vilken förnedring. :(((

Jag är fullt seriös förresten så ingen idé att komma med dryga kommentarer. 

• Svar på tråden Brukar man bajsa under förlossningen?
  • Anonym (Icke)

Vet inte om man brukar eller inte. Jag blev lös i magen under ett par dgr innan förlossningarna (ja båda gångerna). Så tror kroppen skötte det själv. INNAN. Jag bajsade inget någon av gångerna. Frågade tom barnmorskorna efteråt för jag var så rädd för det.

• Anonym (S)

Ja, det händer att man bajsar, men det är det sista du tänker på när du föder barn sen och det gör jävligt ont. :p

• Anonym (Olika)

Det där är nog lite från person till person, ifall man har lyckats sköta magen innan eller inte. Jag själv hade inte bajsat under hela dagen när pojken föddes och för mig kom det lite (tyckte det var pinsamt) men barnmorskan tog bara bort det. Om det är en rädsla så ta upp det med din bm och sedan nämna det på själva dagen.

• Anonym (Sussie)

Man får väl microlax ett par timmar innan så att man tömmer tarmen tills det är dax ?

• Kattten

Det är vanligt ja, men barnmorskorna tar hand om det snabbt. Och de är så otroligt vana vid detta att de inte reagerar på det alls. Det är ju inte bara bajs de tar hand om, utan fostervatten som rinner, blod och moderkaka. Jag spydde, vilket de också tog hand om.

Jag har ingen aning om jag bajsade under förlossningen, det är liksom inte fokus när man ligger där och kämpar.