• Snuffe

    Hatar hans ex

    Jag HATAR verkligen hans ex hon har hotat mig.
    Trakasserar på fb jag vill inte se människan.
    Men tyvärr så har min fästman två barn som vi hämtar och lämnar på helgerna.
    Men hur kan jag göra för att inte hata henne så fruktansvärt mycket!
    Vi lämnar dom då är hon ibland på parkeringen hon säger ingenting jag säger ingenting. Hon tittar knappt om hon väl gör det så blänger hon bara!
    Det enda jag tänker på hur mycket jag harar henne!
    Jag hatar att hon ringer min fästman varje dag!!
    Hur kan jag komma över detta!

  • Svar på tråden Hatar hans ex
  • BCH52

    Hat är en stark känsla, sånt brukar märkas väldigt även om man försöker dölja den. Hur upplever din sambos barn det faktum att du hatar deras mamma. Barn uppfattar sånt väldigt mycket bättre än vuxna.

    För barnens skull bör du se till att ta tag i detta, terapi kanske.

    Om hon hotar och trakasserar dig så är du utsatt för brott och brott ska anmälas. Förutsätter att du har vittnen och skärmdumpar. Att hon blänger på dig är inget brott, bara ohyfsat. Om du har svårigheter med att se henne så bör ni ordna så att du inte deltar vid hämtning och lämning. Att hon har regelbunden har kontakt med sina barns far är helt naturligt, allt annat vore märkligt. Om din sambo anser att det blir för ofta så är det något han måste styra upp.

  • Birgitta02

    Blocka henne från din FB. Polisanmäl hot om de är av sådan art att den är anmälningsbar. Och som BCH52 skriver så måste din sambo styra upp detta. HAN får helt enkelt ta ett allvarligt samtal med henne. Det är inte ok alls att hålla på så där.

  • Aupendi

    Jag förstår inte.
    Vem trakasserar vem på Facebook?
    Hon kanske upplever att du ogillar henne och beter sig därefter? Kanske inte vill/vågar titta på dig, och kanske ger lite hårda blickar pga att stämningen är dålig?
    Har du försökt bjuda till? Har hon försökt?

    Hon måste få ha kontakt med din fästman angående barnen. Tycker han att det är okej att hon ringer så kan du inget göra. Tycker han inte det så får han sätta ner foten.
    Gör hon något olagligt får ni göra en regelrätt polisanmälan.

  • Snuffe

    Idag tröttnade jag så jag blockad jag henne på fb.
    Blickar skiter jag i men hon har ringt och skrivit massa skit.
    Barnen vet ingenting för vi nämner inte det när vi har dom.

  • Kvinna30plus
    Snuffe skrev 2015-12-04 08:10:15 följande:

    Jag HATAR verkligen hans ex hon har hotat mig.
    Trakasserar på fb jag vill inte se människan.
    Men tyvärr så har min fästman två barn som vi hämtar och lämnar på helgerna.
    Men hur kan jag göra för att inte hata henne så fruktansvärt mycket!
    Vi lämnar dom då är hon ibland på parkeringen hon säger ingenting jag säger ingenting. Hon tittar knappt om hon väl gör det så blänger hon bara!
    Det enda jag tänker på hur mycket jag harar henne!
    Jag hatar att hon ringer min fästman varje dag!!
    Hur kan jag komma över detta!


    Men varför måste du vara med vid hämtning/ lämning. Låt pappan sköta all kontakt med henne. Blocka henne från fb.
    Vad ringer hon om som hon behöver ringa om varje dag? Är barnen små?
  • todo nada

    Du skulle kunna vara den större människan och försöka rensa luften med henne. Hon kommer att vara en del av er vardag varesig du vill eller ej eftersom hon har barn med din fästman. Ni behöver ju inte bli vänner, men iaf kunna komma överens.

    Jag hade i ditt läge gjort ett försök iaf, går det så går det, går det inte har du iaf gjort vad du kan.

Svar på tråden Hatar hans ex