• Anonym (rådvill)

Vilken soffa är bekvämast?!

Vi är i soffbytartagen och vill hitta någon som BÅDE är bekväm och snygg, men måste vi välja så slår bekvämlighet högre än utseende.. 3+2+1-konfiguration. Så, vilken soffa är bekvämast?

Howardsoffor är fina (en del varianter finare än andra såklart). De ser bekväma ut, är de det? Chesterfieldsoffor har vi också funderat på (bara tittat online än så länge) men de ser så hårt stoppade ut. Hjälp oss hitta rätt i soffdjungeln, vilken soffa har ni?

• Svar på tråden Vilken soffa är bekvämast?!
  • Anonym (Oxford)

Jag har en typ howardsoffa, kopia, från Mio som heter Oxford. Världens bekvämaste soffa! Så satans skön att sitta i då kuddarna är i dun och soffan i sig är ganska djup. Ett plus i kanten är att den är svinsnygg då den är lite svängd!

• Anonym (rådvill)
    Anonym (Oxford) skrev 2015-12-04 16:30:31 följande:

Jag har en typ howardsoffa, kopia, från Mio som heter Oxford. Världens bekvämaste soffa! Så satans skön att sitta i då kuddarna är i dun och soffan i sig är ganska djup. Ett plus i kanten är att den är svinsnygg då den är lite svängd!

Tack för svar! Ja, just de svängda Howardsofforna är jättesnygga. En sak jag undrar över med dem är om man kan sitta lutad mot armstödet (om det är det som krävs för att man ska se t.ex. TVn) utan att det blir obekvämt?

Det lutar åt att provsitta den!
  • Anonym (Oxford)

Armstöden är ju inte så höga så jag hade kanske tyckt det efter en stund, men åk och provsitt! :) tänk även på att prova ligga ner i soffan, det är ju ändå något som de flesta gör men som man sällan provar, det ska ju också vara bekvämt ;)

• Anonym (rådvill)

Hmm ja, det är ju nog så viktigt! Hoppas de är vana vid att folk provligger sofforna Flört

• Deceree1

Chesterfield. Har precis köpt två oxblodsfärgade och är på väg hem med dom nu. Skitglad :)))

• Anonym (rådvill)

Åh, hur var de att sitta i? Inte hårt stoppade? Skinn eller tyg? Vart köpte du dem? De har ju lite högre armstöd (=bättre att luta sig emot om man sitter åt det hållet?)...

• Deceree1

Vi har köpt beg. Chesterfieild. Så dom är så sjukt sköna. Dom sofforna blir ju bara snyggare ju äldre dom blir. Mina svärföräldrar köpte nya Chesterfieild för några år sen. Hon sa igår när vi pratade soffor att deras är hårda än. Så beg. Är klart bäst :) blocket :)

• Julia1245

Vi har en Howardsoffa. Den är jättefin, jag älskar den klassiska formen. Men det får inte plats så mycket folk i den. 

Chesterfield ser väldigt hårda (och lite omoderna, om man inte gillar second hand) ut, men jag satt i en jättefin sådan hos en bekant häromveckan och den var kanonskön! Men de brukar ju vara ganska fyrkantiga i formen, inget man sjunker ner djupt i kanske.

Svar på tråden Vilken soffa är bekvämast?!