Hur ska jag hantera min 2-åring??
Har en tjej på precis 2 år som har blivit totalt omöjlig.
Alla våra rutiner är totalt förstörda sen ett par veckor tillbaka. Hon bestämmer i detta huset nu. Jag har verkligen försökt, på riktigt, att bestämma och få allt bra men hon får sånna utbrott som jag aldrig vart med om förut. (Har en 6-åring också)
Hon vägrar att äta med oss i köket. Försöker göra det mysigt med tända ljus, busa med henne, hon får ta mat själv, sitta stor stol, sitta i knät, på golvet, inget funkar. Hon står och gallskriker och drar och slår mig medans vi äter. Hon slutar ALDRIG innan jag är klar och går med henne till vardagsrummet. Storasyster får aldrig nån lugn måltid och äter inte ordentligt längre.
2-åringen vägrar oftast sova i sovrummet. Hon sover bredvid mig. Hon står och skriker och drar i mig och slänger sig på dörren. Hon slutar aldrig. I 30 min klarade jag en gång men fick ge upp då hon väckt hela huset och var så röd i ansiktet och hon hade problem att andas. Hon bestämmer att hon ska sova i soffan.
Ibland får jag henne att somna i sängen men då vaknar hon på natten och ska ha välling och fortsätta sova i soffan annars skriker hon så hon nästan svimmar.
Idag somna hon naken i soffan. Hon har slitit av sig pyjamas och blöja och skrikit så hon höll på att kräkas så jag fick ge upp. Jag fick inte klä på henne nånting.
Jag får sån ångest. Ska det vara såhär?
Ska vi från o med nu alltså sova och äta i soffan?!
Har ni andra det så här??