• Anonym (ts)

vanligt att ens partner säger att man är dum i huvudet o korkad?

Brukar eran partner säga att ni är korkade och dumma i huvudet eller andra mindre trevliga saker?

Mim partner menar att man säger sånt när man är arg o irriterad. Men jag har ALDRIG sagt något liknande till dem som sagt så till mig eftersom jag vet hur mycket det sårar.

• Svar på tråden vanligt att ens partner säger att man är dum i huvudet o korkad?
  • Frontline

Absolut
    Jag säger till min fru att hon är dum i huvudet eller korkad när det är berättigat för det.
    Händer väl nån gång om året typ men det går över lika snabbt igen och allt är bra...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • aleydis

Nej det är inte vanligt eller ok. Kan vara en början på psykisk misshandel eller så har personen bara väldigt dålig självbehärskning..

• MsFry

Spelar det någon roll om det är vanligt? Det är fortfarande inte okej. Min man och jag kan säga det lite ironiskt till varandra när man gjort något uppenbart ogenomtänkt men inte i ilska och faktiskt mena det. Skulle inte acceptera att bli tilltalad så. Mitt ex gjorde det ibland, just därför är han ett ex idag.

• Rappakalja

Nej. Det är aldrig ok att säga i ilska. Som den ovan skriver kan man väl vara lite ironisk om båda är med på det, men nej, man säger det inte i ilska om man inte har lite problem på något vis.

• Anonym (Karlsson)

Får höra det ofta men har bestämt mig för att vara gås och låta allt rinna av mig. Visst tar jag åt mig men det är inte okej,dock har min gubbe adhd så då har han ju nått o skylla på... Jag köper tyvärr den förklaringen allt för billigt..

• Anonym (Karlsson)

Ibland tar jag åt mig

• Anonym (Mjo)

Jag och killen har skrikit det åt varandra 1 gång på tiden vi varit tillsammans (strax över tre år). Det var för ca en månad sedan, vi hade/har vår första kris och det blev ett helt galet bråk som eskalerade till orimliga proportioner där vi skrek så hemskt elaka saker till varann.

Jag har aldrig varit med om det tidigare, varken att höra eller säga sådant själv och jag blev paff över att jag kunde tappa kontrollen på det sättet.

Jag gjorde faktiskt slut dagen efter då jag inte vill vara i en relation varken där jag får höra sådant ELLER där jag tappar kontrollen och beter mig så mot min partner. Det är inte okej för mig att säga så, det är "inte jag" att sjunka så lågt att kalla någon för diverse saker eller skrika så grannarna hör. Det är pinsamt beteende för mig. Ändå hände det.

Tror att vi båda blev lite chockade över varann. Det skreks fler riktigt dumma saker också och jag var sååå nära att faktiskt putta/knuffa till honom. Har aldrig under mina 34 år vetat att jag kunde bli så arg att jag kan stå och skrika någon rakt upp i ansiktet. Neej så gör man bara inte! Skäms bara jag tänker på det nu.

Vi bestämde tillslut för att glömma det men vi har pratat mycket, satt upp gränser osv. Vet inte än om det kommer fungera men nä, jag tycker inte det är okej att säga sådant till varann och speciellt inte om det händer flera ggr.

• Anonym (...)

Jag har gjort det antal gånger. Det var i en lång relation där vi liksom "visste" att vi inte menade det. Alltså det kunde vara kanske någon gång per år när jag var jätte, jättearg. Jag bad alltid om ursäkt. Jag blir lätt väldigt arg men det är ändå få gånger jag verkligen gapar sådana saker.

Jag menar ju inte det. Men just då tycker jag ju att han var helt jävla dum i huvudet.

Jag tror att jag aldrig skulle göra det i en nyare relation eller så. Det här var efter många år, barn och giftermål. Så jag visste liksom att han fattade att jag inte menade något mer än att jag var jääävligt arg. 

• Anonym (Inte rakt ut)

Han säger det inte rakt ut så utan mer "så kan du inte göra fattar du väl" "jag gör det så det blir rätt" "gör nu som jag säger så det blir rätt"

Detta oavsett om det gäller att byta däck på bilen eller hälla upp ett glas vatten. (ja det sistnämnda kan man tydligen göra på fel sätt)

Svar på tråden vanligt att ens partner säger att man är dum i huvudet o korkad?