• Anonym (:()

Hur träffar man nya tjejkompisar?

Jag är en tystlåten och blyg perso och har inga vänner längre utan umgås bara med min familj. Jag är dessutom singel så jag känner mig väldigt ensam. Saknar att ha bra tjejkompisar att hitta på saker med och prata om allt med. Jag har försökt träffa nya vänner på nätet men det blir ju bara med killar och det slutar alltid på samma sätt - att han blir intresserad av mer än vänskap. Hur kan man träffa nya tjejkompisar? Finns det någon sida på nätet för sånt? Träffar aldrig nytt folk i min vardag och de gånger jag studerat har jag på grund av min blyghet/tystlåtenhet inte hunnit få kontakt med någon innan de redan grupperat sig och hittat sina vänner.

• Svar på tråden Hur träffar man nya tjejkompisar?
  • Anonym (sara)

Jag är också lite lik dig. Har märkt att det varit lättast för mig genom jobbet. Det tar lite tid, först måste jag bygga upp en relation på jobbet. Men när jag känner att vi kan ha kul på jobbet, då försöker jag hitta gemensamma hobbys. T.ex om tjejen gillar att träna så frågar jag om hon vill med på ett pass. Det blir mindre krystat då. 

• Anonym (Trevligt)

Hitta väninnor med gemensamma intressen idrott konst ja eller vad det nu kan vara för något. Är det trevligt att umgås med varandra i ett tjejgäng? Föredrar många helst en kompis som man kan prata med om allt? 

• Anonym (Så)

Det finns en app som heter GoFreiendly. Det är ett ställe för enbart kvinnor som söker kompisar. Kan varmt rekomendera den.

• Anonym (Friends)

Jag hörde också om Go Friendly på P4 en morgon för några dagar sedan, lät jättekul och jättepoppis bland tjejer. Testa den och leder den kanske till en Facebook grupp (tjejer som intervjuades i P4 startade en egen grupp i Bromma, dvs utanför appen).

• Anonym (Trevligt)
    Anonym (Friends) skrev 2020-02-03 22:57:18 följande:

Jag hörde också om Go Friendly på P4 en morgon för några dagar sedan, lät jättekul och jättepoppis bland tjejer. Testa den och leder den kanske till en Facebook grupp (tjejer som intervjuades i P4 startade en egen grupp i Bromma, dvs utanför appen).

Var många nöjda? 
  • Anonym (Katrin)

Den heter GoFrendly

• Anonym (Friends)
    Anonym (Trevligt) skrev 2020-02-05 15:17:19 följande:

Var många nöjda? 

Ja, så uppfattade jag det från reportaget
  • Anonym (Trevligt)
    Anonym (Friends) skrev 2020-02-06 23:30:07 följande:
    Ja, så uppfattade jag det från reportaget
    Är det mest för unga tjejer? som är ensamma hur är det med äldre kvinnor träffas dom genom andra plattformar?
Svar på tråden Hur träffar man nya tjejkompisar?