• ZARAZARA

Anställd på ZARA

Hejsan! Har precis fått en anställning på butiken ZARA.

Undrar om det finns någon här som arbetar eller har arbetat där?

Hur är det att arbeta där?

Vad står alla positioner för på schemat? (Bifogar en bild längre ner)

Står nämligen SM på mig.

Andra kommentarer är såklart också välkomna om ni känner någon som arbetat där osv.

Tack för svar ??

• Svar på tråden Anställd på ZARA
  • Långbenopluto
    ZARAZARA skrev 2015-12-05 11:25:13 följande:

Jag börjar inte förrän på måndag ????

Är ju dönyfiken!

Dom har väl öppet på helger? Du kan väl ringa dit?
  • ZARAZARA

Om du läser texten så ser du ju att jag frågar om någon här jobbar där eller har jobbat.

Noname00 skrev 2015-12-05 11:57:17 följande:

Hur ska vi som inte jobbar där kunna veta det?

• ZARAZARA

Om du läser texten så ser du ju att jag frågar om någon här jobbar där eller har jobbat.

Noname00 skrev 2015-12-05 11:57:17 följande:

Hur ska vi som inte jobbar där kunna veta det?

• Loriyana

Jag arbetat på Zara en gång i tiden, men det var många år sedan nu. Minns arbetsmiljön som rätt dålig. Vi var i en trång källare utan fönster och packade upp samt prismärkte kläder. Man var tvungen att jobba VÄLDIGT snabbt. Det fanns mycket rivalitet bland arbetskamraterna och man fick ha vassa armbågar. Jag var alldeles "för snäll" och det hände flera gånger att en av mina kolleger tog äran för arbete som jag gjort.

Var man tillräckligt blond och snygg så fick man jobba i själva butiken.

• elyse

Gå med i facket. Zara har varit med i Uppdrag Granskning för deras sätt att behandla sina anställda.

• ZARAZARA

Nä vad tråkigt att höra. Som tur är har jag några års erfarenhet av McDonalds och stressen som finns där. Hoppas det inte är värre än det. Har hört talas om att det är många som upplever personalen på zara som otrevliga och att det skulle vara hårda bud från cheferna.

Men hur såg det ut på golvet? OP borde ju stå för operation, vilket ju borde vara lagret.

Finns det typ "arbetsledare" och så?

Tack för svaret!

Loriyana skrev 2015-12-05 12:20:15 följande:

Jag arbetat på Zara en gång i tiden, men det var många år sedan nu. Minns arbetsmiljön som rätt dålig. Vi var i en trång källare utan fönster och packade upp samt prismärkte kläder. Man var tvungen att jobba VÄLDIGT snabbt. Det fanns mycket rivalitet bland arbetskamraterna och man fick ha vassa armbågar. Jag var alldeles "för snäll" och det hände flera gånger att en av mina kolleger tog äran för arbete som jag gjort.

Var man tillräckligt blond och snygg så fick man jobba i själva butiken.

• Noname00
    ZARAZARA skrev 2015-12-05 12:48:51 följande:

Nä vad tråkigt att höra. Som tur är har jag några års erfarenhet av McDonalds och stressen som finns där. Hoppas det inte är värre än det. Har hört talas om att det är många som upplever personalen på zara som otrevliga och att det skulle vara hårda bud från cheferna.

Men hur såg det ut på golvet? OP borde ju stå för operation, vilket ju borde vara lagret.

Tack för svaret!

Jag måste fråga var du inte på intervju fick du ingen presentation av en chef eller arbetsledare som förklarar hur man jobbar, schemat etc?
  • KingOfKings

Jag har fått hänga med till Zara för att syrran eller min flickvän ska handla. Man känner hur det osar skit därinne, inte bokstavligen utan hela konceptet är uppbyggt. Får ångest när jag är där, och jag har fått hänga på klädinköp i många olika affärer. I Zara står jag inte ut.

• Loriyana
    ZARAZARA skrev 2015-12-05 12:48:51 följande:

Tack för svaret!

Det var inte arbetet i sig som jag störde mig på. Jag är väldigt hårt arbetande och har inga problem med att jobba snabbt. Problemet var att ledningen verkade uppmuntra till dålig stämning bland de anställda. Som jag nämnde tidigare så fick man ha vassa armbågar och det var aldrig den som jobbade bäst som blev befordrad, utan den som ljög bäst (och i många fall den som såg bäst ut)

Efter jag slutade så hamnade Zara i uppdrag granskning samt i flera tidningar och mycket av det som jag själv upplevt kom fram.

Men det är mycket möjligt att det är bättre nu. Det var trots allt några år sedan jag jobbade där.
Svar på tråden Anställd på ZARA