• Anonym (rädd)

ACO Moisturising gel?? HJÄLP

Läste nyligen att glidmedel inte är bra när man försöker bli gravid. 
    Använder inte ett klassiskt glidmedel utan någon fuktgivande gel från ACO. Är det någon som vet om den påverkar eller ej? Innehåll:

ÅTERFUKTANDE OCH SVALKANDE 

ACO Intimate Care Moisturising Gel är en intensivt återfuktande gel som ger en behagligt svalkande känsla. Den motverkar torrhet och hjälper underlivet att bibehålla sin naturliga fuktbalans. Stryk på fuktgelen efter tvätt och upprepa vid behov. Gelen absorberas snabbt och lämnar en behaglig efterkänsla. Moisturising Gel innehåller mjölksyra som ger ett lågt pH-värde.

Viktiga ingredienser

Glycerin och mjölksyra verkar fuktbindande
    Mjölksyra ger även produkten ett lågt pH-värde

Produktegenskaper

Återfuktar och hjälper till att återställa underlivets naturliga fuktbalans
    Ger en svalkande känsla
    Lätt kosmetik som inte kladdar och absorberas snabbt
    Oparfymerad

Rekommenderas till

Kvinnor som söker en fuktgivande produkt med en behagligt svalkande efterkänsla.

Förpackning

tub 50 ml

Ingredienser och deras funktion
    Aqua
    Lösningsmedel
    Glycerin
    Fuktbindande
    Xanthan Gum
    Förtjockande
    Carbomer
    Förtjockande
    Sodium Lactate
    Fuktbindande/pH-justerande
    Sodium Hydroxide
    pH-justerande
    Phenoxyethanol
    Konserveringsmedel
    Sodium Benzoate
    Konserveringsmedel

Fetthalt: 0

pH-värde: 5
  • Svar på tråden ACO Moisturising gel?? HJÄLP
  • MrsP79

Jag har inget säkert svar, men jag tror att det hade stått att gravida ej bör använda den om den varit farlig. Kan inte tänka mig att den skulle vara farlig att använda.

• Anonym (B)

Det har inte med ingredienserna att göra, utan att sperman späds ut om man har mkt glidmedel.

• Anonym (rädd)
    Anonym (B) skrev 2015-12-05 15:04:17 följande:

Det har inte med ingredienserna att göra, utan att sperman späds ut om man har mkt glidmedel.

Okej... har haft sex ganska mkt under ÄL och behöver något extra. Men jag smörjer ju bara på utsidan, fattar inte hur det skulle kunna påverka?
  • Anonym (B)
    Anonym (rädd) skrev 2015-12-05 15:07:20 följande:

Okej... har haft sex ganska mkt under ÄL och behöver något extra. Men jag smörjer ju bara på utsidan, fattar inte hur det skulle kunna påverka?

Hur menar du när du skriver på utsidan? De yttre blygdläpparna? Om lite medel trängs in med penisen gör det ingen skillnad. Det är mest om man använder mycket precis runt hålet som det KAN påverka. Det glider in mer medel än man tror.
  • Anonym (rädd)
    Anonym (B) skrev 2015-12-05 15:14:34 följande:

Hur menar du när du skriver på utsidan? De yttre blygdläpparna? Om lite medel trängs in med penisen gör det ingen skillnad. Det är mest om man använder mycket precis runt hålet som det KAN påverka. Det glider in mer medel än man tror.

Har nog gjort bägge delarna. Alltså ibland bara på blydläpparna och ibland lite runt hålet. Men är medlet spermiedödande?

Tack för att du svarade!
  • Anonym (B)
    Anonym (rädd) skrev 2015-12-05 15:24:37 följande:

Har nog gjort bägge delarna. Alltså ibland bara på blydläpparna och ibland lite runt hålet. Men är medlet spermiedödande?

Tack för att du svarade!

Nej nej, det är inte spermiedödande :) jag tror inte du behöver oroa dig om du varit sparsam med medlet. Ingen fara, hoppas du får ett plus snart!
  • Anonym (rädd)
    Anonym (B) skrev 2015-12-05 15:27:03 följande:

Nej nej, det är inte spermiedödande :) jag tror inte du behöver oroa dig om du varit sparsam med medlet. Ingen fara, hoppas du får ett plus snart!

TACK snälla :)
Svar på tråden ACO Moisturising gel?? HJÄLP