• Anonym (Ajajaj)

Ont i brösten en hel vecka innan mens?

Är det normalt att få ont i sidan av brösten och att dom blir jättesvullna och tunga en hel vecka innan mensen är beräknad? Jag hoppas att mensen dyker upp imorgon men börjar bli lite orolig. Tror jag mest brukar ha ont 3 dagar innan mens och inte en hel vecka så därför undrar jag hur det är för andra.

• Svar på tråden Ont i brösten en hel vecka innan mens?
  • AnnaZL

Det viktiga är väl vad som är normalt för dig? Är det en markant skillnad mot innan kan det vara bra att kolla upp.
    Jag kan få svullnad och ömhet/smärta en vecka innan, men det gäller ju inte alla.

• Anonym (Ajajaj)
    AnnaZL skrev 2015-12-05 15:40:32 följande:
    Det viktiga är väl vad som är normalt för dig? Är det en markant skillnad mot innan kan det vara bra att kolla upp.
    Jag kan få svullnad och ömhet/smärta en vecka innan, men det gäller ju inte alla.
    Jag är mest orolig för att jag skulle vara gravid och så ville jag veta om det är helt onormalt eller ganska vanligt att ha ont så långt innan. Kroppen uppför sig ju inte exakt likadant varje månad.
  • Jag är bara jag

Hade jag alltid när jag hade äl och det var alltid ett bevis på att jag inte var gravid. Som gravid har jag nämligen inte ömma bröst.

• Anonym (Ajajaj)
    Jag är bara jag skrev 2015-12-05 16:48:13 följande:
    Hade jag alltid när jag hade äl och det var alltid ett bevis på att jag inte var gravid. Som gravid har jag nämligen inte ömma bröst.
    Då hoppas jag att det är likadant för mig.
  • Anonym (Ajajaj)

Nu börjar jag bli riktigt orolig. Mensen borde ha kommit idag men det gjorde den inte och jag har inga känningar på att den ska börja. Brösten har däremot gått tillbaka till det normala, dvs dom inte är svullna och tunga längre men brukar inte det normalt hända först efter att mensen har börjat? Hur är det för dig?

Jag har ett digitalt gravtest men vet inte om jag ska använda det imorgon redan då det bara är äl+16/17 då för det kanske inte visar rätt?

Vet inte hur jag ska kunna sova inatt.

• Anonym (Studenten)

Hej.

Är också väldigt orolig här. Har 2 barn sedan innan som är 8 och 6 år. Studerar på högskolan med 1,5 år kvar. Är inte tillsammans med barnens pappa utan har en ny sedan 1,5 år tillbaka.

Känner mig väldigt gravid, låter kanske konstigt. Men jag hade min äl någon gång förra veckan, i fredags hade jag en sådan kramp i min livmoder att jag låg dubbelvikt i sängen i 1 timma. Har haft konstant ont i livmoder och bak i korsryggen sedan dess och även känt mig allmänt svullen. Antingen är jag gravid eller så har jag åkt på någon slags livmodersinflammation. Är jag gravid så är de så nytt att jag inte ens borde känna de. Hade sex förra söndagen så jag vet exakt när jag kunnat bli gravid.

Imorgon ska jag iaf kontakta gyn för något är annorlunda i min kropp.

Svar på tråden Ont i brösten en hel vecka innan mens?