• e1234

Är jag gravid?

Hej, jo det är så att jag hade oskyddat sex då min pojkvän kom i mig, två gånger. Dagen efter så gjorde jag ett graviditetstest och det visade sig vara negativt och samma dag sent på kvällen fick jag min mens. Finns det en möjlighet att jag ändå är gravid?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Frontline

Jösses..
    Googla lite på det...

Ä ju inte så att man knullar ikväll och ett barn kommer imorgon...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • e1234

Nej jag vet men blev stressad så tog ett graviditetstest direkt. Jag har googlat hittar inget. Men finns det en chans att jag kan bli det fastän jag fick min mens dagen efter samlaget?

• Ego Lovers
    e1234 skrev 2015-12-06 00:10:51 följande:

Nej jag vet men blev stressad så tog ett graviditetstest direkt. Jag har googlat hittar inget. Men finns det en chans att jag kan bli det fastän jag fick min mens dagen efter samlaget?

Har du läst om människans reproduktion annars bör du göra det genast. Det här är ju bara pinsamt om du är sann. Hur fort tror du det visar sig att man blir gravid? Nä ha inte sex förrän du har lite mer kunskap och skydda dig.
  • e1234

Min fråga går ut på om det möjligt att man kan bli efter 1 vecka eller 2 det fastän man har fått sin mens dagen efter man knullat, då har det gått mer än 24h. Jag är inte ute efter att veta hur lång tid det tar o bli gravid utan OM det finns en möjlighet.

• Frontline

Möjligheten finns men inte just idag...
    Spermier kan överleva upp till 5-6 dagar och under den tiden kanske du hinner få ägglossning vad vet vi...

Men chansen är ju inte överhängande stor som du förstår...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • nej tror jag

Sannolikheten för att du skulle bli gravid för att du har haft oskyddat sex dagen innan du får mens är väldigt liten. Som tidigare nämnts kan spermier överleva i ca 5 dagar och såvitt jag vet är det väldigt få om ens någon som har ägglossning inom 5 dagar efter första dagen på mensen.

• Rosen5824

Saken är den att du kan inte ta ett gravid test fören en vecka efter ni haft oskyddat sex. Så om du fortfarande är orolig kan du ta en först om en vecka. Sen tror jag eftersom du fick din mens dagen efter bör du inte vara gravid. Men som sagt testa nästa vecka. 

• e1234
    Rosen5824 skrev 2015-12-06 18:40:21 följande:

Saken är den att du kan inte ta ett gravid test fören en vecka efter ni haft oskyddat sex. Så om du fortfarande är orolig kan du ta en först om en vecka. Sen tror jag eftersom du fick din mens dagen efter bör du inte vara gravid. Men som sagt testa nästa vecka. 

Ja okej, tack så mycket! :)
Svar på tråden Är jag gravid?