• Anonym (Fråga)

Trött men vågar inte sova

Jag är sp trött jag vill sova men jag vågar inte eftersom min kille säger att det är farligt att dova om man är trött på dagen för då kommer man inte kunna sova på natten och sen kan man bli förkyld på grund av det. Han sa att jag och han borde ha sex istället för då blir man piggare och efter det säger han att jag borde laga mat till oss så jag håller igång kroppen och inte blir trött. Min kille är väldigt fin som tänker på mig.

Jag undrar lite gällande min trötthet. Det är ofta jag känner så varje dag runt den här tiden, även om jag sovit bra under natten. Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Trött men vågar inte sova
  • seriösanvändare

Gör som du själv vill. Din kille bestämmer inte. 

Eller hur?

Men det stämmer att det kan bli svårare att somna på kvällen om man sover på dan.

Att man ofta är trött trots att man sover bra under natten, kan bero på många olika saker. Årstiden, vädret, vitaminbrist, järnbrist, stress, sjukdom...

En del behöver också mer sömn än andra, men sover du hela natten (minst 7-8 timmar) och inte sover oroligt, ska det egentligen inte behövas mer.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • seriösanvändare

Däremot är det inte FARLIGT att sova på dan! Och nej, man blir inte förkyld av det.

Din kille överdriver å det grövsta.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (Lenah)

Din kille har rätt
    Gå genast och ha sex med honom och därefter så ställ dig vid spisen! Nu!

• AnnaZL

Att du känner dig trött kan vara pga du är förkyld eller kroppen kämpar mot något annat virus som inte brutit ur ännu. Är du sovtrött, så sov, det hjälper kroppen i virusfighten. Du kan ha sex när du vaknat och ätit, så blir du trött igen till läggdags.

• Anonym (...)

Väldigt dåligt försök till att trolla...

• freja limelake

Att sova på dagen är inte farligt. Du behöver kanske vila ut och förkylning har inte med det att göra =)

Svar på tråden Trött men vågar inte sova