• Anonym (!!!!!)

Överdrivet mycket rapande

Har under flera månader lidit av kraftiga marathons rapningar som jag inte vet vad det beror på. Efter jag äter, t.om flera flera timmar EFTER att jag ätit kan jag rapa konstant. Kan vakna på morgonen och börja rapa sjukt mycket. Varje gång jag känner att jag behöver rapa så kommer det oftast 3-4 efter varandra. Sen är det lugnt ett litet tag sen återigen;2-4 rapningar efter varandra. Det spelar ingen roll om jag ätit, inte ätit osv. Jag rapar HELA tiden och i massor. Hur kan det vara möjligt att få i sig så mycket luft? Och vissa gånger när jag rapar så känns det som att mat/spya är på väg upp men når aldrig hela vägen fram.

Jag är kille, så det har inget med graviditet att göra!

Någon som haft nåt liknande eller känner igen sig?

• Svar på tråden Överdrivet mycket rapande
  • Anonym (!!!!!)

Ett litet tillägg; när jag är ute så känns det som att rapningarna upphör eller minskar kraftigt, kan dock fortfarande förekomma. Men det sker som allra mest när jag är hemma..

• Ostkrok

Hej,

jag upplever exakt samma med att jag rapar hela tiden och ofta 2-4 gånger på raken. Fick du någon lösning på det? har gradvis blivit värre sen kanske 1 år tillbaks. Nu är det så jobbigt att jag blir galen. Fick omeprazol av läkaren men verkar inte ha hjälpt nåt 

Svar på tråden Överdrivet mycket rapande