• Anonym (Smoothie)

Barn i sociala medier

Så här är det. Mitt barn som går i mellanstadiet har sagt ifrån att hen inte på något vis vill vara med på bild i sociala medier eller på nätet. Detta gäller överallt, för mig, i skolan osv. Pappans nya lägger ändå upp smygtagna bilder fast där man inte ser ansiktet eller så. För mig hade det inte gjort något om barnet varit ok med det men nu tycker jag det är respektlöst eftersom barnet uttryckt att hen inte vill, inte ens om man inte ser ansiktet.

Pappan och hans nya tycker det inte spelar någon roll så länge man inte ser ansiktet på barnet så att säga. Jag tycker mer det handlar om respekt för barnets vilja.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Barn i sociala medier
  • Lena

Definitivt inte okej. Hjälp barnet anmäla bilderna till tex Facebook.

• cupcakemom

Oerhört respektlös... Jag har två linslusar som jag fotar men dom får alltid godkänna bilden innan den läggs upp.. Sedan finns det två som inte gillar det... Däremot så är det ok att ta bilder på alla men när dom inte syns så väl men dom får också alltid godkänna bilden.. Är dom inte ok med den så läggs den inte ut..

• Ess

Jag är helt anti till att lägga ut bilder, och skulle varken lägga på egna eller andras ungar. Jag tycker att hon och pappan gör fel, speciellt som barnet själv har uttalat sig att det inte vill ligga ute på bilder.

• BioBonus

Inte ok. Om barnet uttryckligen motsätter sig att finnas på social medier så skall det respekteras.

Svar på tråden Barn i sociala medier