• Grodankan

    Jag orkar inte leva längre

    Jag gör nog detta mest för att skriva av mig eller om det finns någon som kan hjälpa mig eller som bara förstår mig.

    Jag är en 19 årig tjej. Jag mår så dåligt att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag blir så otroligt arg över saker jag inte ens vet varför. Eller småsaker som är så onödiga. Jag får sådana ångest attacker nästan varje natt att det känns som att jag ska dö. Mina armar är ärrade för livet och det är mitt psyke också. Min kille orkar inte med detta längre och vi håller nu på att göra slut. Jag kan inte vara ensam, för jag vet inte vad jag kan göra mot mig själv. Jag är så tom inom mig att allt känns värdelöst och jag kan knappt ta mig upp ur sängen, och mina föräldrar är inte dem som bryr sig riktigt. Har en riktigt dålig relation hemma så dem blir bara arga.

    Jag vet inte vad det är för fel på mig. Jag önskar bara att någon förstod mig. Snälla snälla någon hjälp mig..

  • Svar på tråden Jag orkar inte leva längre
  • mamisch

    Ring: 90101 eller gå/åk till psykiatrisk akutmottagning.  De kommer att hjälpa dig.  Och sedan kommer föräldrarna ta dig på alvar får du se ...

    Kramar.  Kväller/nätter är altid svårare än dagar.  Titta på roliga kattklipp på youtube ;)

  • Anonym (fix)

    Det finns ingen som kan fixa ditt liv utom du, det är sanningen.

    Jag ville dö redan när jag var 11 och en gång till när jag var 16 och min far bad mig dra åt helvete forever, men sen blev jag så arg på allt han hade förstört så jag skärpte till mig och klarade ut allting, en sak i taget.

    Om du ger upp, då har dom vunnit. Så lätt ska inte världen bli av med mig, och det lever jag efter.

    Jag ser framåt, jag har inte tid att tycka synd om mig själv eller grubbla över gammal skit, för i morgon händer det alltid något nytt.

  • alltidrättförvirrad

    Jag har själv mått dåligt under en lång tid, så jag förstår till viss del vad det är du känner.

    Att prata med psykologer och dylikt fungerar bra, även om det kanske inte känns som att det skulle fungera alls. Det är åtminstone värt att testa, vad finns att förlora liksom? Du kan säkert få hjälp att hitta metoder att kontrollera din nedstämdhet och ångest, och mediciner är också bra alternativ.

    Men ibland kan det vara bra att bara prata ut med någon, vem som helst, så om du känner behovet skulle jag personligen ställa upp på det.

    Jag hoppas verkligen att det här löser sig för dig, och det kommer det att göra. Vet bara att det finns personer, rentav främlingar som jag, som bryr sig och inte vill att du ska må dåligt eller skada dig själv på något sätt.

    Är för övrigt en 17 årig tjej.

  • cillap

    Är 17 så vet inte om du vill, men du får jättegärna höra av dig till mig. Jag behöver också nån att snacka med, som jag inte känner. hör av dig!

Svar på tråden Jag orkar inte leva längre