• evaeva18

hyran höjs hur mycket?

fick idag reda på att hyran höjs med 0,7 procent av 2521 kr

hur mycket är det?

vet inte hur man räknar ut det

• Svar på tråden hyran höjs hur mycket?
  • Aniiee
    defo skrev 2015-12-07 14:37:23 följande:

2521*0.07=176,47

Hur räknar du egentligen?Du har missat en nolla. 17 kr och 64 öre ska det vara =P
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Fia 28
    evaeva18 skrev 2015-12-07 14:44:57 följande:

bara 17 kr?

Jepp!
  • defo

Sry, självklart har aniiee rätt;p

• Anonym (Ojdå)
    evaeva18 skrev 2015-12-07 14:33:31 följande:

fick idag reda på att hyran höjs med 0,7 procent av 2521 kr

hur mycket är det?

vet inte hur man räknar ut det

Ojdå. Jag lärde mig att räkna procent i skolan, och då var ändå matte mitt sämsta ämne.
  • Aniiee
    Anonym (Ojdå) skrev 2015-12-07 15:29:16 följande:
    Ojdå. Jag lärde mig att räkna procent i skolan, och då var ändå matte mitt sämsta ämne.
    Alla har inte mattesinne, och kan inte lära sig alls. Räknar på plus fingrarna hela livet. Det gör inget, de är bra på annat istället.
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Anonym (Ojdå)
    Aniiee skrev 2015-12-07 15:44:00 följande:
    Alla har inte mattesinne, och kan inte lära sig alls. Räknar på plus fingrarna hela livet. Det gör inget, de är bra på annat istället.
    Jag är själv usel på matte så det fattar jag. Jag har övat upp procenträkning mycket därför att jag springer mycket på reor. Då är det guld ärt att kunna räkna ut snabbt hur mycket 30% är på något.
  • Aupendi
    Anonym (Ojdå) skrev 2015-12-07 15:46:38 följande:
    Jag är själv usel på matte så det fattar jag. Jag har övat upp procenträkning mycket därför att jag springer mycket på reor. Då är det guld ärt att kunna räkna ut snabbt hur mycket 30% är på något.
    Okej, och detta hjälper TS hur?
    TS har kanske inte samma behov av att räkna procent lika ofta som dig. Och situationen löste sig ju nu ändå för TS.
Svar på tråden hyran höjs hur mycket?