• Pyff

Jag min klant glömda anmäla VAB!

Började jobba i måndags efter varit mammaledig i 1,5 år. Så i fredags blev Alexander sjuk och jag gick hem från jobbet - och GLÖMDE ringa försäkringskassan, min klant!! jag kan bara skylla på att jag är ovan och aldrig gjort det förr och därför inte tänkte på det. Och sen låg jag i soffan med min lille älskling på armen resten av dagen för han mådde så dåligt.......................hann liksom inte fundera på annat.
    Är det nån som varit lika klantig nån gång, och framförallt, kan man ringa imorgon till fk och fixa det????

• Svar på tråden Jag min klant glömda anmäla VAB!
  • ebben

tror inte man kan anmäla det efterhand........men ring o hör för sälerhets skull!
    jag har för mig att man ska anmäla den 1a dagen de är sjuka/man går hem.

• Pyff

Ja, så står det ju på hemsidan, men jag tänkte de kanske kunde fixa det på fk om jag ber snällt

• jeja66

Man kan anmäla i efterhand om man skriver på lappen man får hem varför man inte ringt. Det har hänt mig ett par gånger.

• Emmec

Prova å ring, jag har varit deltidssjukskriven tidigare, å då måste man också anmäla samma dag om man är helt sjuk. Men ja missade det någon gång å de knorrade lite på FK när jag ringde, men de kunde ändå ordna det. :)
    Lycka till!

• Mamma Björck

Jag har anmält flera dagar efter och det har funkat. Jag ringde till Fsk och pratade med dem personligen så anmälde "tanten" det och skickade hem papper som jag fick fylla i. De blir väl inte jätteglada men det är ju inte alltid pengar man tänker på det första när ens älsklingar är sjuka!!
    Hoppas han mår bättre!

• Princess26

du kan säga till fk att de ska ringa erat dagis om de inte tror dig. Brukar funka.

• Sille

Vi har också kontaktat FK i efterhand, man tänker ju på lite andra saker när barnet är sjukt... Det har alltid ordnat sig och vi har gjort det fler än en gång! Ring så fixar det sig nog.

• Annacecilia

Jag har anmält i efterhand 2ggr. Har bara skrivit en kort förklaring till varför jag anmälde sent (hade glömt och var förvirrad... inte så avancerad förklaring mao) när jag begärde TFP på FKs internettjänst. Inga konstigheter, fick pengar som vanligt.

• Pyff

Tack allihop! Det låter ju som om det kanske fixar sig då.....................ska ringa imorgon.

• EvaMi

Jag har precis som du glömt i göra anmälan i allt virrvarr. Gjorde anmälan via deras hemsida, i efterhand, och har fått ersättning för dagarna.

• anna68

Har gjort anmälan i efterhand flera gånger, senast i december förra året då jag anmälde dagar jag VAB:at i januari samma år...inga problem, bara ta kopia på din lönelapp så att de ser att du har fått avdrag för vård av barn på lönen. Finns ingen bortre tidsgräns för när du måste anmäla. Jag anmälde alla dagar jag VAB:at under förra året i december...inte blev de så glada, men de kan inte säga nåt för det är OK.

Svar på tråden Jag min klant glömda anmäla VAB!