Rädd för pappas rottis
Som rubriken lyder. Min pappa har skaffat en rottis som nu är 2 bast. Det är en supersnäll hund, trevlig och glad. Van vid barn van vid folk, och lydig. Så vad är då problemet. Jag vet inre egentligen. Storleken tror jag, det är den största kraftigaste hund jag sett måste vara bland de största i sin ras. Den väger över 60kilo och huvudet är gigantiskt stort. Saken är nu den att jag fått en dotter som nu är 8 månader och jag är sååå fruktansvärt nervös när vi ska till pappa och hälsa på. Han bor i en annan stad så det är inte ofta. Men nu ska vi dit om två v och bo där över helgen och jag ligger här och har världens klump i magen och hjärtat rusar . Jag har frågat pappa om han kan ha vovven avskilt med en grind i mellan när vi är där. Men han bara skrattat och Nää det är (säger inte hundens namn) vovvens hus. Han ska få pussa bebisen och han är sååå go och snäll sååå. Han säger det på skämt för han fattar inte att jag menar allvar. Men det gör jag ju. Blir skitnervös i närheten av den stora hunden. Försöker att inte visa ngt men hundar känner ju ändå. Snälla vad ska jag göra??? Dessutom ska min mans brorsbarn dit och bo om 2 v oxå och alla de barnen är under 6 år. Jag kommer ju gå runt och hyperventilera av nervositet. Nä fy fan vad jobbigt detta är. Aldrig varit rädd för hundar förut. Blev biten av en hund förra sommaren och efter det litar jag INTE på hundar och absolut inte runt barn. Denna hund var ju sjuk och gammal. Men man vet aldrig. Snälla hjälp ni hundkunniga eller ni andra oxå för all del. Jag försöker koppla av och lämnar hunden ifred när jag är där, kliar den lite ibland när han kommer till mig men inombords är jag nervös och jag kan fan inte hjälpa det. Inte nervös för min egen del igentigen utan nervös för barnens räkning. De är så oberäkneliga. Är så irriterad på mig själv för detta????