• Anonym (Pontus)

Attraktionen tagit slut

Hej! Som rubiken säger, attraktionen har tagit slut mellan mig och min sambo. Efter 1,5 års förhållande, så har det sen det första halvåret endast gått ned. Vi är båda kring 21, och har i de flesta fall "påtvingat" sex i mina ögon. Min attraktion till hen är kroppslig, där hen har en fantastisk kropp, men på grund av svartsjuka och själviskhet har det varit mycket bråk i relationen de senaste halvåret.

Det har varit stabilt under ett tag men trots det så finns där ingen "mental attraktion" kvar. Hen lärde upp mig inom sex, då jag var relativt erfarenhetslös medan hen hade gjort mycket sexuellt under sin uppväxt. Numera, måste jag "tvångstänka" under samlag på olika personer som jag inte ens attraheras av i verkligheten för att kunna komma. 

Det känns helt enkelt inte värt att ha sex, då det inte är skönt, ger mig alltid skavsår, besvikelse samt självförtroende brist. Varje gång tänker man att det ska ha vänt, och vi har försökt genom att köpa alla olika sorters sexleksaker, samt glidmedel och så vidare, testat massa ställningar, men ingenting vara mer än 2 minuter. Det är till och med svårt att bli upphetsad.

Någon som känt så här förut? Frågor uppskattas !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-08 09:48
    Min tanke är att bråken har skjutit oss långt ifrån varandra och jag är väldigt konservativ när det kommer till sex (2 sexpartners inklusive hen totalt), så kan inte ha sex vid endast fysisk attraktion

• Svar på tråden Attraktionen tagit slut
  • Stårschan

Hen eller inte, jag gissar att du är kille eftersom du hakar upp dig på att just sexet är dåligt, medan de återkommande bråken och den dåliga stämningen emellan er nämns i en bisats.

Vad skulle du säga är den största anledningen till att ni fortfarande är tillsammans? Är detta verkligen en person du vill åldras tillsammans med? Om inte, så är det kanske läge att bryta upp och gå vidare, för du verkar inte alls trivas i det här förhållandet.

• Farfallos
    Stårschan skrev 2015-12-08 10:01:29 följande:
    Hen eller inte, jag gissar att du är kille eftersom du hakar upp dig på att just sexet är dåligt, medan de återkommande bråken och den dåliga stämningen emellan er nämns i en bisats.

Vad skulle du säga är den största anledningen till att ni fortfarande är tillsammans? Är detta verkligen en person du vill åldras tillsammans med? Om inte, så är det kanske läge att bryta upp och gå vidare, för du verkar inte alls trivas i det här förhållandet.
    ...och jag gissar att TS är tjej pga "skavsår". Har aldrig hört en kille klaga övar att han inte tänder på sin tjej och att konsekvensen av det blir att han får skavsår. Om han inte tänder får han väl bara slak pitt och knappast skavsår?
  • Stårschan
    Farfallos skrev 2015-12-08 10:36:43 följande:
    ...och jag gissar att TS är tjej pga "skavsår". Har aldrig hört en kille klaga övar att han inte tänder på sin tjej och att konsekvensen av det blir att han får skavsår. Om han inte tänder får han väl bara slak pitt och knappast skavsår?
    Du har en poäng. Jag har visserligen hört om killar som fått skavsår, men då har de förstås uttryckt sig annorlunda.
  • Anonym (Pontus)
    Farfallos skrev 2015-12-08 10:36:43 följande:
    Är kille, och klagar inte på att sexet är dåligt. Jag personligen blir skrämd av tanken att jag inte känner någon njutning av sex, trots alla försök. Min tjej säger att hon njuter och att det inte spelar någon roll hur bra sexet är (trots att det var en av hennes "viktiga punkter" när vi dejtade, och det jag försöker tro på. 

Jag kan tänka mig leva med henne i framtiden, absolut, båda vi som personer måste bara lära oss att tona ned på våra stora egon.

Och ja, det kan bli skavsår på en penis om man fortsätter "kämpa" under samlaget trots halvslak pitt.
  • Farfallos
    Stårschan skrev 2015-12-08 10:41:55 följande:
    Du har en poäng. Jag har visserligen hört om killar som fått skavsår, men då har de förstås uttryckt sig annorlunda.
    ...och kanske kört för fort och hårt i tvåan

Men ett seriöst svar till TS kanske. Tycker inte att du ska fundera så mycket mer på ert förhållande. Ett förhållande ska vara glatt och otvunget till jättestörsta delen. Ni verkar inte ha det så, så spill inte varandras tid på den här skiten, utan lämna bara nu medan ni fortfarande är vänner, unga och har lite självkänsla kvar.
  • Anonym (Pontus)
    Stårschan skrev 2015-12-08 10:01:29 följande:

Trivsel är ett svårt begrepp. Självklart trivs jag, men tankarna har även gått åt andra spår flertal gånger de senaste 3 månaderna. Jag vet inte om det är vanligt att man tänker "hade kunnat utvecklas bättre ensam"/dylikt när man har dispyter, eller om det helt enkelt är så att jag inte är så kär eller i behov av en partner i nuläget
  • Anonym (Pontus)
    Farfallos skrev 2015-12-08 11:14:46 följande:
    ...och kanske kört för fort och hårt i tvåan

Men ett seriöst svar till TS kanske. Tycker inte att du ska fundera så mycket mer på ert förhållande. Ett förhållande ska vara glatt och otvunget till jättestörsta delen. Ni verkar inte ha det så, så spill inte varandras tid på den här skiten, utan lämna bara nu medan ni fortfarande är vänner, unga och har lite självkänsla kvar.
    Jag förstår. Jag hade en meltdown för ett tag sen då jag i princip sa att vi skulle göra slut då jag känner att båda vi påverkar varandra negativt. Dagen efter blev dock superbra då hon "tog hand om sin ledsna pojkvän". Utgångar man ifrån de mörka stunderna vill man göra slut, men en utgång ifrån de glada och mysiga kvällarna man har tillsammans, vill man inte... the decisions are difficult.
Svar på tråden Attraktionen tagit slut