• Jisan

Blödning&molvärk V14

Hej!

Jag sitter här och nojjar sönder pga blödningar som kom igår tillsammans med molvärk. Jag hade en ganska rejäl blödning på morgonen igår och sen dess har jag haft bruna/rosa flytningar och blod på pappret när jag torkat mig.

Jag var inne på gynakuten och där såg allt väldigt fint ut. Bebis levde och de såg inte vart blödningen kom ifrån. Jag blev lugnare när jag såg att bebis sprattlade runt men läkare var snabb med att konstatera att det inte var några garantier för att detta ska gå vägen. Jag kan få missfall inom några dagar eller senare i graviditeten. Jag förstår att han ska vara realistisk och inte ge falska förhoppningar men han var lite väl negativ och konstaterade att det är ju de som blöder som får missfall osv. 

Min livmodertapp var iaf helt stängd och det är något positivt har jag förstått.

Har någon här haft blödningar och molvärk runt denna period och där allt slutat bra?

Denna bebis är otroligt efterlängtad av hela familjen och jag har pga stor skiljevägg i livmodern svårare att bli gravid och ökad risk för missfall. Därför försöker jag tänka positivt just nu men det är svårt.
    Jag blödde två ggr med min son men då hade jag aldrig ont och det gick över samma dag.

Vore tacksam för alla erfarenheter eller goda råd!

• Svar på tråden Blödning&molvärk V14
  • tvåsmåunderverk

Jag fick blödning i samma vecka och åkte in då! Allt såg bra ut och det enda dom kunde se som ev kunde orsaks blödningen var lågt liggande moderkaka. Läkaren sa samma sak till mig, att han inte kunde garantera att allt skulle gå bra men att det såg bra ut just nu. Men så är det ju alltid! Dom kan ju inte garantera vid rul att allt kommer gå bra heller.

Jag är i vecka 36 nu så hittills har allt gått bra iaf!

• Jisan

Åh tack för svar! Jag har fått upp hoppet lite, det har inte kommit blod sen igår kväll.

Skönt att höra att det kan gå bra trots blödning och värk. Egentligen vet jag ju det men det är ändå skönt att höra från andra. Lycka till med bebis! :)

• annacnummertre

jag störtblödde en gång i vecka 14 med min dotter, alltså vaknade av att sängen var full med blod. blev livrädd, åkte upp och bebis mådde bra, var rädd ändå förstås. men hon är 6 år idag så ;)
    dina blödningar verkar ju ha avtagit dessutom :)

• Jisan
    annacnummertre skrev 2015-12-09 10:55:03 följande:

jag störtblödde en gång i vecka 14 med min dotter, alltså vaknade av att sängen var full med blod. blev livrädd, åkte upp och bebis mådde bra, var rädd ändå förstås. men hon är 6 år idag så ;)
    dina blödningar verkar ju ha avtagit dessutom :)

Oj, vad läskigt! Jag skull enog svimma av ren skräck om jag fick en störtblödning nu :)
    Jag upptäckte precis att jag fortfarander färgade flytningar men jag försöker hålla lugnet och tänka positivt. Om bebisar kan överleva störtblödningar så finns detju hopp.

Tack för att du delar med dig!
  • annacnummertre
    Jisan skrev 2015-12-09 11:16:29 följande:
    Oj, vad läskigt! Jag skull enog svimma av ren skräck om jag fick en störtblödning nu :)
    Jag upptäckte precis att jag fortfarander färgade flytningar men jag försöker hålla lugnet och tänka positivt. Om bebisar kan överleva störtblödningar så finns detju hopp.

Tack för att du delar med dig!
    Absolut! Med min son blödde jag i 1 vecka till och från, med molvärk, och allt var okej. OM du känner dig orolig, be om ett till UL på fredag eller så? :)
  • Greifing

Fick störtblödning i v 11+4. Nu är jag i v 16+3 och blöder fortfarande. Allt från brunt till färskt blod. Dock har det varit mest gamla blödningar som kommit men idag är det färskt. 

Fick veta efter 5 ultraljud att jag har lågt liggande moderkaka. Hoppas såklart den ska flytta på sig. RUL om 3 v. 

hur går det för dig? 

Svar på tråden Blödning&molvärk V14