Linnea451 skrev 2015-12-09 14:35:42 följande:
Ja jag har också tänkt lite i dem banorna om det beror på att hon inte är lycklig i sitt förhållande men inte vågar ta steget att lämna som jag gjorde, jag är lillasyster och hon är 32, det som är konstigt är att hon stöttade mig massor när jag skulle lämna mitt ex och sa att allt kommer bli så mycket bättre för dig när du lämnat honom, och när jag klarade ta det steget så fanns hon där, och nu när jag är gravid så har hon tagit kontakt med mitt ex och dem är tydligen goda vänner helt plötsligt! Jag fattar ingenting av hennes beteende och jag uppskattar era stöttande ord i att det är mitt val!:)
När du mådde dåligt så kunde hon hjälpa dig, och hon levde upp lite dessutom eftersom hon mådde bättre än du. Nu är du lycklig, du har gått vidare, och det klarar hon inte av. Jag vet inte hur din syrra funkar, men jag har en syrra som är lite grand som din. När jag mår strålande så mår hon lite sämre. När jag dyker ner i sorg eller nåt, så finns hon där. Det är som om vissa människor bara klarar av när andra är olyckliga och de får hjälpa och därmed lyfta sig själva. Inte vet jag. Men nåt fel på DIG är det inte. Det sitter i din systers huvud. Du kan inte göra ett enda dugg.