• Anonym (Tjock)

    Min man har blivit fet

    Min man har tagit sin viktuppgång på fullaste allvar. Han är 180 cm lång och vägde 65 för ett år sedan. Han behövde gå upp i vikt-ja! Men nu har det fått för långt. Han väger snart 100 kg. Det är inte muskler-det är fett. Jag känner knappt igen honom. Han äter på nätter, morgonen, osv osv. Alla tider på dygnet! Det är inte sällan han tvingar mig upp på natten i syfte stt jag ska laga mat till honom eller bre honom en majonäsmacka med nutella och bostongurka.

    Jag är trött på detta! Tiöl en början var jag villig att hjälpa honom på traven, men nu har det gått för långt. Han luktar vidrigt också, svettigt och luktar mat hela tiden. Usch. Jag är rädd för en allvarlig viktuppgång och att han ska bli smällfet.

    Jag var den som krävde stt han skulle gå upp o vikt. Efter mycket tjat från min sida så gick han upp i vikt. Han kommer ju hata mig om jag nu ska börja tjata på att han ska gå ner i vikt nu?

  • Svar på tråden Min man har blivit fet
  • Anonym (Ätstörd)

    Du krävde han skulle gå upp? Låter ju sunt. Han kanske har kommit in i osund cirkel av hetsätning och blivit bulimisk/ätstörd. Då kan man inte bara bestämma sig för att sluta. Den gränsen är passerad för länge sedan.

  • Anonym (B)
    Anonym (Ätstörd) skrev 2015-12-09 11:50:41 följande:

    Du krävde han skulle gå upp? Låter ju sunt. Han kanske har kommit in i osund cirkel av hetsätning och blivit bulimisk/ätstörd. Då kan man inte bara bestämma sig för att sluta. Den gränsen är passerad för länge sedan.


    TS har inte skrivit något om självrensning eller restriktion, så bulimi lär mannen inte ha.
    Överäter eller tröstäter, som också kan räknas som ätstörningar skulle det dock kunna vara. Men sedan finns det ju de som äter osunt utan att ha några ätstörningar alls, bara dåliga vanor. Mannen verkar inte skämmas över att äta heller, vilket också talar emot att det skulle vara en ätstörning.
  • Anonym (??)
    Anonym (Tjock) skrev 2015-12-09 10:21:07 följande:

    Det är inte sällan han tvingar mig upp på natten i syfte stt jag ska laga mat till honom eller bre honom en majonäsmacka med nutella och bostongurka. 


    Har väldigt svårt att ta denna tråden på alvar när han tvingar upp dig i natten för att bre en macka till honom. Har han någon form av cp-skada eller handikapp som gör honom oförmögen att bre en macka?, något som en treåring klarar själv. Att du ställer dig att laga mat mitt i natten?
    Luktar ljug om denna tråd

    Dessutom, , bostongurka, majonäs och nutella på samma macka?????


  • Anonym (Tjock)
    Anonym (??) skrev 2015-12-09 12:01:39 följande:

    Har väldigt svårt att ta denna tråden på alvar när han tvingar upp dig i natten för att bre en macka till honom. Har han någon form av cp-skada eller handikapp som gör honom oförmögen att bre en macka?, något som en treåring klarar själv. Att du ställer dig att laga mat mitt i natten?

    Luktar ljug om denna tråd

    Dessutom, , bostongurka, majonäs och nutella på samma macka?????


    Du kanske lever i ett feministiskt förhållande där ni båda poängterar sjölvsndigheten och du kanske skulle känna dig kränkt om din man bad dig bre en jävla macka, men kom inte och klaga bara för att jag ställer upp för min man. Du kanske ocksp borde ställa upp för din man. Inte undra på att män blir bögar nu för tiden med tanke på hur kvinnor är
  • Anonym (!!!!)

    Sluta gör mackor till honom på nätter och om han är hungrig så får han göra maten själv, förutom när du ska äta oxå. Då hjälper ni till båda samtidigt

Svar på tråden Min man har blivit fet