• Blipp

    Begränsa speltid Iphone

    Finns det något sätt på vilket man kan tidsbegränsa tillgänglighet till vissa appar på Iphone till en viss totaltid per dygn?

    Alltså, någon sorts timer, som efter en viss tid spärrar vissa appar som man i förväg bestämt, så man inte kan använda dem längre när tiden gått ut?

    Jag vill begränsa mitt barns speltid på sin Iphone till en viss tid per dygn, som jag bestämmer och som hon inte kan ändra.

    Men jag vill inte att hela telefonen ska spärras, och inte heller pedagogiska spel, utan bara vissa nöjesspel. Jag är inte heller ute efter att begränsa till vissa tider per dygn, utan bara totaltiden per dygn.

  • Svar på tråden Begränsa speltid Iphone
  • Nenne666

    Nä, det går inte så vitt jag vet. Antingen så har barnet apparna eller så får du ta ur dem. Men det jag har gjort är att man inte använder mobilen i sociala sammanhang, när man äter eller något sånt. Föredrar barnet att spela framför att kolla på en film så är det helt okej. Jag tycker mig ha sett hos mina barn (jag har 3) att det där lägger sig och ingen spelar onödigt mycket.

  • laura v

    Hej,

    Jag har sökt just en likadan app till min son, och nu hittade jag en som heter TimeLock Time limit for parents 


    By Bitworks Design
    Jag har inte hunnit testa på den ännu men jag hoppas den kommer att funka! Du hittar den säkert i Google.
  • MagnusTreo

    Elgiganten har en produkt som heter Circle.

    Den fungerar hemma på trådlösa nätverket och kan begränsa inte bara en enhet utan också vad den ska komma åt, T.ex kan man begränsa facebook till max 1 timme om dagen.

    Men den fungerar bara i hemmet och fungerar inte om enheten slår över till mobildata istället. Då har circle en annan produkt där man installerar en app på telefonen som ska fungera bra. Har dock ej testat själv.

  • Fia 28
    MagnusTreo skrev 2016-10-25 14:44:45 följande:

    Elgiganten har en produkt som heter Circle.

    Den fungerar hemma på trådlösa nätverket och kan begränsa inte bara en enhet utan också vad den ska komma åt, T.ex kan man begränsa facebook till max 1 timme om dagen.

    Men den fungerar bara i hemmet och fungerar inte om enheten slår över till mobildata istället. Då har circle en annan produkt där man installerar en app på telefonen som ska fungera bra. Har dock ej testat själv.


    Det fungerar ju bara om det är spel som kräver kontakt till nätet.
  • MagnusTreo
    Fia 28 skrev 2016-10-25 14:45:50 följande:
    Det fungerar ju bara om det är spel som kräver kontakt till nätet.
    Ja, men det är väl de flesta spel.

    Om du hittar en bra lösning skulle det nog vara intressant för många på detta forum :) 
Svar på tråden Begränsa speltid Iphone