• bobin89

Hur hitta första hands kontrakt i Västerås

Hejsan alla.

Är i stort behov av att hitta ett första handskontrakt i Västerås.
    Jag är en skötsam kille som studerar och har extra jobb så inget fel på inkomsten egentligen.

Jag är lugn och har goda referenser.
    Dock så har inte alltid livet sett ut så.... Jag har skulder på 80 k.
    Det gör att hitta första handskontrakt riktigt svårt, trots att jag sköter mig idag och betalar mina räkingar så är det tufft.

Jag bor nu som inneboende och det funkar men det är ju inte optimalt på något sätt.

Jag inser själv att jag måste söka mig till dem mindre hyresvärdarna, men var finner man dom?
    Finns det någon som har nummer till någon?
    Eller som kan tipsa om något bolag?
    Allt är av intresse?

Måste vara i Västerås kommun då det krävs för skolans skull...

• Svar på tråden Hur hitta första hands kontrakt i Västerås
  • fjanten

Ja alltså, de mindre privata hyresvärdarna kräver generellt att du saknar betalningsnmärkningar samt att du har årshyran gånger 4 i inkomst. Tänker på ikano, willhem, bostjärnan etc.

Mimer kräver ingen form utav intyg på inkomst, eller kollar upp eventuella bet.anmärkningar, men där är det kösystem (1 poäng per dag) och de som får lägenheter nu har väl minst 2500poäng eller så. Och då är det inte i de finare områdena... Så ja, förstahandskontrakt i Västerås är inte det lättaste.

• fjanten

Studerar du däremot på mdh kan du genom bostadvasteras.se få en studentlgh. Är förstås lättast om man inte redan är skriven i Västerås, men det går att lösa ofta. En jag känner folkbokförde sig hos en vän i Stockholm och fick då en studentlägenhet.

• bobin89
    fjanten skrev 2015-12-09 14:26:15 följande:

Ja alltså, de mindre privata hyresvärdarna kräver generellt att du saknar betalningsnmärkningar samt att du har årshyran gånger 4 i inkomst. Tänker på ikano, willhem, bostjärnan etc.

Mimer kräver ingen form utav intyg på inkomst, eller kollar upp eventuella bet.anmärkningar, men där är det kösystem (1 poäng per dag) och de som får lägenheter nu har väl minst 2500poäng eller så. Och då är det inte i de finare områdena... Så ja, förstahandskontrakt i Västerås är inte det lättaste.

fjanten skrev 2015-12-09 14:28:59 följande:

Studerar du däremot på mdh kan du genom bostadvasteras.se få en studentlgh. Är förstås lättast om man inte redan är skriven i Västerås, men det går att lösa ofta. En jag känner folkbokförde sig hos en vän i Stockholm och fick då en studentlägenhet.

Studerar inte på mdh, så studentbostad är körd....
    samt jag tänker på hyresvärdar som är ännu mindre än dom du nämner, tänker på dem riktigt små....
    Det ska enligt en sida på google finns över 100 företag som hyr ut lägnheter i västerås.
    Nu vet jag inte om siffran stämmer men jag vet att det finns riktigt små bostadvärdar....
    Mimer är ju hopplöst att söka på med mina 600 poäng

Svar på tråden Hur hitta första hands kontrakt i Västerås