• Anonym (dejt)

    Är man en slampa om man ligger på första dejten?

    Jag har träffat en man på match.com och vi har pratat i ca. 2 veckor, vi skriver hela tiden mail och sms, även då vi jobbar och hörs även i telefon. Vi tycker om varandra och det har blivit mycket flirt under de senaste dagarna (men inget snuskprat). Vi bestämde iaf att träffas nästa helg. Först äta middag och sen sova på hotell. Han bor inte i samma stad och jag vill inte bjuda hem honom första gången. Iaf så finns det chansen/risken att det blir sex.

    Mina vänninor har dock varnat mig att inte ligga på första dejten då han kommer att tro att jag är en slampa och kommer inte att vilja träffa mig mer. De påminner mig också om min senaste dejt då vi hade sex första gången vi träffades. Han tappade intresset för mig efter sexet. Eller snarare så berättade han att han endast är intresserad av sex med mig medan han ville ha ett förhållande innan vi låg med varandra (iaf det var det han sa). Jag upplever mig dock inte som en slampa, jag är 30+ år och har haft sex med 3 st. Två av dem var förhållanden och vi låg visserligen inte på första dejten men jag har svårt att tro att jag blev dissad av man nr. 3 pga att jag hade sex med honom första gången. 

    Vad tycker ni? Ni, tjejer, ligger ni på första dejten om det känns bra? Killar, anser ni att tjejer som ligger med er på första dejten är slampor/oseriösa/ingen flickvänsmaterial?

    Och nej, jag är inte desperat för sex, jag kan förstås vänta flera veckor eller månader men om vi både vill det känns det dumt att vänta. 

  • Svar på tråden Är man en slampa om man ligger på första dejten?
  • Anonym (Tinder)

    Jag är tjej och 30+ Träffade min kille (nu sambo) genom Tinder och vi låg på första dejten. Vi hade som ni pratat ett bra tag innan vi sågs och allt bara stämde. Kör på känsla. Tror du kan läsa av kemin ganska fort.
    1,5år senare är vi sambo och planerar familj. Finns inget rätt eller fel. Kör på det som känns bra. Du är vuxen nog att avgöra vad som är rätt för dig.

  • Anonym (Vuxen)

    Jag och min fru sedan tio år hade sex åtta timmar efter vi mötes för första gången. Även om det inte blivit mera än en trevlig kväll och natt hade jag inte tyckt att någon av oss gjort fel. Vi är vuxna.

  • Nenne666

    Tycker karln att du är en slampa som har sex första dejten, vad är inte han då? Gör det du känner för, tycker man om varandra så är det bra även dagen efter. Annars är han väl ändå inte så mycket att ha, med en sådan kvinnosyn?

  • Anonym (Y)

    Gör precis som du vill , idioten ( kille 3 ) var inget att ha ändå. Den slampan!

    Han har också legat på första dejten... ;)

    Själv har jag aldrig legat med någon på första dejten, men det beror på att jag inte kände för det , givetvis är man inte en " slampa" om man ligger med någon på första dejten.

  • Tecum

    Helt ok att ligga på första dejten om man känner för det. De killar som gjorde slut efter första sexet hade gjort det ändå även om de fått vänta några ggr innan det blev sex.

  • alice85

    Jag träffade en kille på en fest, vi låg efter fem timmar kanske. Det var tio år sedan, han är min man idag. Det var sån kemi, ingen av oss ville vänta. Om ni ligger på första dejten och killen enbart på grund av det inte längre ser dig som "flickvänsmaterial" är det ändå ingen du vill ha en relation med.

  • Tusselina

    Känner du att du vill ha sex med honom så ska du naturligtvis ha det om han verkar känna likadant.

    Har han ett problem med det gällande förhållande så är det ändå ingen du vill ha ett förhållandet med och då var det väl bra att du fick reda på det - förhoppningsvis fick du dessutom lite skönt sex. 

  • Pappa41

    Tycker vägen fram till första gången är fantastisk kittlande och upphetsande
    Av denna orsak vill jag gärna vänta men hångel och bygga upp en spänning så klart

    Tror även jag får starkare intresse för motparten om vi drar ut på det
    Som ett jättelångt förspel..

    Första gången man har sex med en ny partner är speciell dra ut på det då länge ni kan

  • Lkljv

    Det är du som bestämmer över din kropp om någon kallar dig för slampa bara för att du har sex på första dejten så är de vidriga och fördomsfulla svin.

    Din kapp ditt val du bestämmer! Vill du ligga med honom så gör det.

  • lofisen

    Träffade min nuvarande genom internet och pratade massor innan vi väl träffades. På dejten sa jag klart och tydligt att jag inte ville ligga första gången då jag fick vibbar av att han ville det. Det gick dock inte att stå emot då vi klickade såpass bra. Nu har vi snart varit ihop i ett år.

    Mitt ex var dessutom räknat som ett one night stand, men det blev mer än så även där.

    Så nej, jag tror inte det har någon större betydelse egentligen.

  • Anonym (Funderar samma)

    Var på date och hade sex på första dejten. Efter skulle han dra vidare. Jag klängde fast mig vid benen. Hmm. Sex är bara så underbart!! Kan aldrig vänta!!! Vänta en hel månad kanske skulle tappa intresset då. Smid medan järnet är varmt!!

  • cupcakemom

    Tycker han det är han ändå inget ha så..... Då vet du i tid vilken syn han har... och har kanske turen att få bra sex i alla fall om inget annat

  • Anonym (Jessi)

    Du ska inte gå ett dugg på vad dina väninnor säger.

    Känns det rätt och du känner att du VILL ligga med honom ska du naturligtvis göra det. Vill du inte så hoppa över det och spara den biten till senare dejter?

    Du kan ångra dig när som helst. Svårare än så är det inte. Se hur du känner då..

  • Anonym (Nja)

    Får lite deja-vu av detta, pga en tidigare tråd. Då var det nån tjej som hade gjort exakt samma, middag o hotell med sex. Sen blockade han henne på alla medier inkl mobil o det visade sig att han var gift.

  • Anonym (loulou)

    Nej, du är ingen slampa.

    Är 40 år och har haft 5 långa förhållanden på mellan 2 och 5 år. Jag har haft sex med 3 av dem på första dejten och 2 på andra dejten. Med min nuvarande man som jag är tillsammans med sedan 5 år tillbaka sov vi tillsammans första gången vi träffades och hade sex på andra dejten. 

    Utöver dessa fasta förhållanden har jag väl haft omkring ett 30-tal ONS. Jag har aldrig ångrat ett enda eftersom jag alltid har känt lust innan jag gått i säng med någon. Hur kan lust vara slampigt?

  • Anonym (Lilla hästen)
    Anonym (loulou) skrev 2015-12-10 12:18:20 följande:

    Nej, du är ingen slampa.

    Är 40 år och har haft 5 långa förhållanden på mellan 2 och 5 år. Jag har haft sex med 3 av dem på första dejten och 2 på andra dejten. Med min nuvarande man som jag är tillsammans med sedan 5 år tillbaka sov vi tillsammans första gången vi träffades och hade sex på andra dejten. 

    Utöver dessa fasta förhållanden har jag väl haft omkring ett 30-tal ONS. Jag har aldrig ångrat ett enda eftersom jag alltid har känt lust innan jag gått i säng med någon. Hur kan lust vara slampigt?


    Nu pratade vi inte om du va slampa eller inte.
  • Anonym (loulou)
    Anonym (Lilla hästen) skrev 2015-12-10 12:28:24 följande:
    Nu pratade vi inte om du va slampa eller inte.
    Nej, förvisso men eftersom TS oroar sig för att hon skulle vara en slampa så ville jag ta mig själv som exempel. 

    Är du en mansgris eller bara en kvinna som gillar att nedvärdera andra kvinnor? Du m
    år nog inte så bra lilla vännen. Ta hand om dig Kyss
  • Anonym (Lilla hästen)
    Anonym (loulou) skrev 2015-12-10 13:04:51 följande:

    Nej, förvisso men eftersom TS oroar sig för att hon skulle vara en slampa så ville jag ta mig själv som exempel. 

    Är du en mansgris eller bara en kvinna som gillar att nedvärdera andra kvinnor? Du mår nog inte så bra lilla vännen. Ta hand om dig 


    Jag är en mansgris

    Svar till trådstartaren

    Du ska göra det som känns rätt för dig på kvällen natten. Vad du än bestämmer eller hur många du än knullat med så är du INTE en slampa. Alla killar gillar olika. En del tycker om jakten. En del inte. En del tycker om att tjejen vågar ha sex första dejten. En del inte.

    Tänk inte så mycket. Gör det hjärtat säger.

    Lycka till på dejten
Svar på tråden Är man en slampa om man ligger på första dejten?