Svårbotad svampinfektion
Har sedan ett tag tillbaka haft en svampinfektion i underlivet. Det kliar inte utan svampen har satt sig på insidan. Åkte in på gyn med konstanta sammandragningar och gula flytningar och där konstaterades kraftig svampinfektion som orsakat en liten blödning på tappen samt retat livmodern (därav sammandragningarna) samt uvi.
Fick selexid mot uvi:n Som försvann samt en tablett Diflucan utskrivet av barnmorskan som jag tog och allt blev bättre efter några dagar!
Efter ca 1,5 vecka kom symtomen tillbaka och jag fick ännu en tid på gyn. Då såg barnmorskan inget med tog en odling på både urin och svamp. fick svar Idag att svampen fortfarande är kvar (men ingen uvi tack i lov!). BM skickade recept på ännu en Diflucan-tablett.
Saken är den att jag känner mig inte så pigg på att stoppa i mig ännu en tablett då jag tvekade nog med den första (då de inte rekommenderas till gravida).
Så undrar om någon där ute testat någon av de andra svampmedicinerna och vilka är bra? Funderade på Canesten istället!
Kan tillägga att jag inte tvättar underlivet med tvål utan olja, samt sover utan underkläder och på dagarna har jag bomullskalsonger som tvättas med parfymfritt tvättmedel och inget sköljmedel. Äter heller inget socker eller jäst (så långt det går) och dricker mest citronvatten (för att undvika uvi). TIPS NÅGON?
Är gravid i v 19.